Колите, с които Cadillac стана на 110 години

maxresdefault
1908 Cadillac 
Това на практика е първият автомобил със сменяеми части. След като показват това, компанията печели Dewar Trophy от Royal Automobile Club. Именно заради това се повява и слоганът на Cadillac "Световен стандарт".
1953 Cadillac Eldorado 
Моделът е само кабрио и за удоволствието човек е трябвало да се изръси 7750 долара, което е с 2000 долара повече от втория най-скъп модел на Cadillac. Затова и през тази година се произвеждат едва 532.
1948 series Cadillac 62 club coupe
Първият изцяло нов модел и дизайн на Cadillac след Втората световна война. Задните фарове следват примера на бойния самолет Lockheed P-38.
 1967-1970 Cadillac Eldorado Coupe
Първата машина с предно предаване, а дизайнът е супер. Под огромния капак се крие 7-литров V8 с невероятните 340 конски сили.
2009 Cadillac CTS-V
Най-бързата кола на Cadillac - 6,2-литров LSA V8 с 556 конски сили и суперчарджър. Има я и с две врати, както и SUV.
1975-1980 Cadillac Seville
Със Seville компанията се опита да си върне клиентите, които отидоха при Mercedes и BMW. Много добре направена, с внимание към детайла и перфектни пропорции колата се продаваше добре въпреки високата си цена. От Cadillac обаче не си взеха много бележка и през '81 пуснаха неадекватния й наследник.
1982-1988 Cadillac Cimarron
През 80-те хората от Cadillac постъпиха малко арогантно като вземат един Chevrolet Cavalier, шляпнат му кожен салон и емблемата и го поднесат като алтернатива на BMW 3 серия. Не. 1,8-литровият двигател произвежда 88 конски сили, но най-лошото е, че феновете на марката се почувстваха предадени. Петното на този модел още не е избледняло върху имиджа на Cadillac.
Дизелите от 1979-1985
Произвежданите от Oldsmobile изключително нежни и чувствителни двигатели първо застигнали Seville и Eldorado от '79, но след това бързо се разпространили и по другите модели. Супер чупливи и вадещи едва 125 коня от 5,7 литра V8, тези двигатели били толкова зле, че хората ги сменяли за каквито и да е още щом си купили автомобила.
1997-2001 Cadillac Catera 
Уморени да се конкурират с европейските коли Cadillac се предават и просто започват да продават Opel Omega като Catera. Колата обаче е прекалено тежка, прекалено зле направена и прекалено... еми, тъпа.
V8-6-4 двигателите от 1981-1984 
Идеята е ясна - когато няма нужда от всички 8 цилиндара, някои от тях могат да се изключат и колата да се движи на 4 или 6 цилиндъра. Да, обаче, през 80-те години компютрите не са това, което са сега и на практика колите с подобни двигатели били неустойчиви и диаболично сложни за поддръжка.
1959 Cadillac Eldorado 
С безспорно величествения си вид, за някои тази кола е есенцията на Cadillac. Колите, както знаем, не са само външен вид. Eldorado е пълна с грешки, прекалено тежка и невъзможно неефективна. Въпреки това е кола, която лесно можеш да обичаш. Затова тя стана символ на здравата американска автомобилна индустрия, която строи прекалени неща, защото така й харесва.
Най-добрите кадилаци са V16 463 и 90 от 1930-1940 години
Това са 16 цилиндъра лукс - 463 са произвеждали 165 конски сили, а 90 - 185, което за онова време е било пълна лудост!
Споделяне
Харесва ми
Споделяне