The Financial Times използва семантична технология на българската фирма Онтотекст

| от |

Британската медия The Financial Times (FT), която е сред водещите бизнес издателства в света, внедрява семантична технология на българската софтуерна компания Онтотекст АД, част от Сирма Груп. Медията използва за своята издателска платформа няколко технологии на Онтотекст: компоненти за анализ и автоматично тагиране на текст, семантичната база данни GraphDB и система за автоматично препоръчване на свързано съдържание, на базата на анализ както на смисъла на съдържанието така и на поведението на конкретния посетител на уеб сайта. Това е поредната водеща световна издателска група, която се доверява на българската фирма, след BBC, Press Association, Euromoney и други.

Онтотекст е един от водещите в света разработчици на семантични технологии – иновативен софтуерен сегмент, който позволява на компютърните системи да разбират по-добре езика на хората. Това ги прави особено полезни в медийната сфера, в различни научни дейности и всеки друг сегмент, свързан с обработката на големи обеми от информация. Неотдавна Джем Рейфилд, ръководител по архитектурни технологични решения във Financial Times осъществи презентация на тема „Семантични технологии за онлайн, електронни и печатни медии“, в рамките на която представи проекта, реализиран с участието на българската фирма.

Повече за Онтотекст

Онтотекст е водещ доставчик на семантични бази данни и системи за управление на документи и съдържание. Продуктите на Онтотекст стъпват на изследвания и иновации в няколко области: анализ на текст (NLP), логически извод (reasoning), семантичен уеб (Web 3.0, linked open data), графови бази данни (NoSQL), пълнотекстово търсене. Решенията, създавани с технологиите на Онтотекст, пестят значително време и финансови ресурси в процеса на достъп и обработка на текст и данни от множество източници в сферата на науките за живота (фармацевтика, медицина, биология), издателската дейност, търговското разузнаване (Business Intelligence), телекомуникациите, набирането на персонал и други. Сред клиентите на Онтотекст са организации като BBC, Financial Times, Press Association, Euromoney, AstraZeneca, John Wiley & Sons, Oxford University Press, Korea Telecom, Организация на Обединените Нации, Британския Парламент, Британския музей, Гети търст и други. През последните десет години Онтотекст се е наложила и като важен участник в редица значими проекти с отворен код, като GATE и Sesame. Компанията е една от най-иновативните и успешни български софтуерни фирми и е част от Сирма Груп Холдинг.

 
 
Коментарите са изключени за The Financial Times използва семантична технология на българската фирма Онтотекст