shareit

10-те най-засищащи храни, които да ядем, за да отслабнем

| от |

40-Mango-Smoothie.28714219_std

Ако трябва човек да опише „перфектната храна“ най-вероятно ще иска тя да е едновременно здравословна, вкусна, и да наяжда за часове наред. Дейвид Катц, основател на центъра за предотвратяване към университета Йеил е на мнение, че съществуват храни, които насърчават чувството за ситост, пише Time. Кое всъщност ни кара да ядем след като вече сме се заситили и как да избегнем това? Важно е да се ядат храни, богати на протеини и фибри. Продуктите, които са с ниска енергийна плътност могат да се ядат в големи количества, без това да се отразява на теглото. Ако ви звучи привлекателно хвърлете един поглед на следните примери.

Печени картофи

twice+baked+potatoes+2

На картофа несправедливо е поставен етикет на вредна храна – той е един от най- мощните средства за укротяване на глада. В изследване с 38 различни храни, включително ориз и пълнозърнест хляб участващите са попитани от след кое ядене се чустват най-сити след два часа. Най-разпространеният отговор – варените картофи. Аргументът, че съдържат високо ниво въглехидрати е грешен, напротив, картофите са пълни с витамини, фибри и други полезни вещества. Резултатът е дълготрайно наяждане и постоянен поток на енергия.

Яйца

Проучване на университета в Сейнт Луис установява, че хората, които ядат яйца на закуска приемат 330 калории по-малко през останалата част от деня в сравнение с други, закусвали геврек. Яйцата са един от малкото продукти с пълноценни протеини, съдържащи всички девет аминокиселини, нужни на тялото. След като тези аминокиселини се усвоят, те предизвикват отпускането на хормон в червата, който подтиска апетита. Ако искате да се наяждате за още по-дълго добавете малко зеленчуци към бърканите яйца.

Бобена чорба

bobena chorba

Супите и чорбите съдържат огромно количество вода. Точно затова са перфектни за засищане на глада, но без излишните калории. Бобът от своя страна е богат на фибри и на устойчиво нишесте, което забавя освобождаването на захар в кръвта. Когато достигне до стомаха ви тази комбинация активира рецепторите, който сигнализират на организма ви да не изпитва глад. За да усилите ефекта се въздържайте от хапването на хляб със супата.

Кисело мляко

Харвардски изследователи провеждат изследван, в което наблюдават хранителните навици на 120 000 обекта в продължение на 20 години. Оказва се, че киселото мляко, с течение на времето води до отслабване, без промяна във физическите дейности на изследваните. Паралелно проучване на Нестле пък показва, че консумирането на млечни протеини увеличава чуството за ситост, намалява приемането на храни и поддържа кръвната захар.

Ябълки

types_of_apples

Ябълките са едни от малкото плодове, съдържащи пектин, който естествено забавя храносмилането и подтиска глада. Хората, които ядат по ябълка на ден консумират по-малко храна. Също така ябълките се ядат сравнително бавно, което дава на мозъка ви възможност да сигнализира на тялото, че сте сити.

Пуканки

Пуканките са продукт с изключително ниска енергийна плътност, което ги прави много добър избор за бързо хапване. Те заемат много пространство в стомаха, а същевременно човек има чуството, че огромната купа, която е изял е пълна с калории. За да се засищате още повече може да поръсите пуканките с червн пипер, за който е доказано, че помага при битката с глада.

Смокини

Ако ви се яде сладко без излишни калории смокинитеса перфектния избор за вас. Те са с гъста консистенция и съдържат множество фибри, които забавят освобождаваенто на захарта в кръвта, за разлика от бисквитите или шоколада. Много е вкусно ако се комбинира с ядки.

Овесена каша

oatmeal-1

Засищащите свойства на овесената каша идват от това, че тя има способността да абсорбира течностите като гъба. Ако си сварите овесена каша с вода или мляко консистенцията се сгъстява, което спомага за забавено преминаване през храносмилателната система. Отново може да се комбинира с ядки, които сами по себе си също са богати на фибри и протеини.

Жито

Житото е богато на протеини, които пък задействат хормон в мозъка ви, който създава усещане за удовлетвореност. Също така подтиска апетита. Ако се смеси с ябълки или ядки се получава много вкусна смес.

Шейкове

Повечето напитки не помагат особено с глада. Изключения правят шейкоете, защото съдържат и голямо количество въздух, което пък ни кара да ядем по-малко. Трябва само да се внимава да не се добавят сладки калорични съставки вътре. Ако добавите ягоди, които сами по себе си са 92% вода в мляко и разбит лед получавате много насищаща напитка с малко калории.

 
 
Коментарите са изключени за 10-те най-засищащи храни, които да ядем, за да отслабнем