Браузърът Chrome на Google може скоро да спре популярните добавки за премахване на рекламно съдържание, предупреждават експерти заедно със създателят на uBlock Origin – един от най-популярните антирекламни софтуери.
Промените, които инженерите от Google предлагат за браузъра, ще даде на потребителите „по-голям контрол върху добавките му.“
Chrome се използва от около 1 милиард души по света.
Промените няма да засегнат AdBlock Plus заради начинът, по който работи, но останалите адблокъри може да спрат, ако те се осъществят.
Програмистът Реймънд Хил написа във форум за обсъждане на бъгове в браузъра: „Ако това се окаже вярно, ще означава, че двата адблокъра, които поддържам от години – uBlock Origin и uMatrix – няма да съществуват вече.“
Google казват: „Хората трябва да имат по-голям контрол върху добавките си. Един потребител би трябвало да може да определя каква информацията, с която разполага една добавка.“