„България е мястото!“. Така твърдят Джейсън Стейтъм, Силвестър Сталоун, Антонио Бандерас, Салма Хайек. Новата реклама на България, която Николина Ангелкова с огромно удоволствие представи, е заснет от частното дружество Nu Boyana промо-клип на собствената му дейност. „За който държавата не е дала нито лев“, с гордост изчурулика министърката.
Всъщност това е първото нещо, свързано с рекламата на туризма, за което би си заслужавало държавата да даде „някой лев“. За да може например да подбере кадрите, които да бъдат показани във видеото. Или по-добре не… Така поне сме сигурни, че няма колорадски планини и мечки гризли в клипа и той показва истинската картина за България. Дали?
Видеото безспорно е брилянтно и напълно отговаря на истината. В смисъл, всеки холивудски режисьор, дошъл да снима продукцията си у нас, ще бъде посрещнат и обгрижен с усмивка от частната компания Nu Boyana, на която бизнесът зависи изцяло от това. За обикновения турист, решил да се довери на Салма Хайек или Антонио Бандерас и да избере България за своята почивка, не е сигурно.
Храната и виното със сигурност са прекрасни, както казва Салма Хайек. Или поне ако имате късмет да попаднете на заведение, което държи на името си, на качеството и на доброто здраве на клиентите си. Такива има достатъчно и със сигурност Nu Boyana води снимачните екипи само в тях. Туристите обаче ще трябва да разчитат на късмета си.
„Хората са добри и мили“ се казва във видеото. „Аре мърдай ма, свиня британска“, чува Саманта от Нюкасъл още на паспортната проверка. Добре, че не говори български, ако и да се е досетила колко добра и мила е служителката срещу нея по тона ѝ.
„Всички хора трябва да дойдат в България и да изпитат това, което аз изпитах“. Как да не се съглася? Пожелавам на всички туристи да имат същото невероятно преживяване. Вече имаме първата крачка. Холивудски знаменитости похвалиха страната ни. Която за първи път не се е изложила поне пред едни чужденци. Държавата от своя страна се качи в движение на влака и припозна клипа с цел реклама на страната. Браво! По-добре това, отколкото да снима изтъркан клип с три моми в народни носии и няколко пейзажа от Алпите. Хайде сега бранша, заедно с тази държава, че ако може и населението в нея, да превърнат българския туризъм в това, което се описва в клипа.
Иначе това просто е една заблуждаваща реклама, която едва ли ще доведе до ръст в туризма.
А, щях да забравя, искам и аз да дойда на ваканция в страната от клипа. Дано скоро се появи не само на кино.