WTF! Филмовите финали, които ни шокираха

10 cloverfield lane
Не казвай сбогом 
Един от най-добрите трилъри, които седмото изкуство е произвеждало през последните си години. Режисурата принадлежи на Дейвид Финчър, но по-важното тук е историята. Джилиан Флин е човекът, който стои зад това. Автор на романа, а след това и на сценария. Историята, която започва като „мъж, който май е закопал жена си в двора“ прераства в борба на котка и мишка, на злобен танц между социопати, а Розамунд Пайк прави една от най-добрите си роли. Бен Афлек също. „Не казвай сбогом“ е филмът, за когото най-точно важи цитатът на Артър Конан Дойл, че „няма по-голяма измама от очевидния факт“.
Селото 
М. Найт Шамалан е човекът, който стои зад репликата „Виждам мъртви хора“. Той е човекът създал „Шесто чувство“ и независимо какво прави след това, ще остане в киното, като режисьорът, който ни шокира през 1999-а. Няколко години по-късно, през 2004-та, Шамалан все още е в топ форма и вади на бял свят „Селото“. Най-подцененият му трилър притежава всички качества на страхотен филм и най-важното – финалът наистина е неочакван. Шамалан успява да структурира история, в която те води за носа, давайки ти всички улики, че нещо не е наред. И ти пак не се сещаш, докато не ти го пльосне на екрана.
Мементо 
Ключът към загадката на един от най-добрите филми на Кристофър Нолан се крие още в заглавието. Memento от латински значи „помни“. И затова историята разказва за мъж, който има проблем с краткотрайната си памет. Той не помни никакви дребни или скорошни събития. Кристофър Нолан умно разказва филма си отзад-напред и нищо в него не е случайно. Зрителят се запознава със събитията паралелно с основния персонаж, за да открият заедно на финала, че нищо не е такова каквото изглежда. В „Мементо“ мъж търси кой е убил жена му и попада във водовъртеж от събития, които го водят до най-логичното обяснение на мистерията.
Злокобен остров 
Изключително подценен филм на Мартин Скорсезе по романа на Денис Лихейн. Двама полицаи пристигат на изолиран остров, за да търсят изчезнал пациент и единият от тях, в ролята е безпощадно добрият Леонардо Ди Каприо, започва да открива случки и събития, които се случват наоколо и за които никой не подозира. Филмът през цялото време се носи между полудяването и реалните събития, между патологията и действителността на реалността, за да ти каже накрая, че нищо от това, което си видял не е истина. Или е? Човек сам трябва да прецени.
Споделяне
Харесва ми
Споделяне