Телевизията не е това, което беше

House MD д-р Хаус Хю Лори
За много хора началото беше дадено още през 90-те години на миналия век, когато  „Приятели“, иначе обикновен ситком за група млади хора в Ню Йорк, вдигна летвата. Само при тях са гостували звезди като Гари Олдман, Изабела Роселини, Брус Уилис и Брад Пит...
Обликът на телевизията и най-вече на жената и женския образ на малкия екран, беше променен именно от  „Сексът и градът“, който и досега си остава ненадминат стане ли дума за говорене за секс и жени.
Едно от култовите шоута на 90-те получи своето възраждане и през новия век. Именно  „Досиетата Х“ са от малкото сериали от едно време, които също направиха мини-революция с визията и непоколебимите си сюжети. Освен това направиха Дейвид Духовни звездата, която е днес.
Рязкото размиване на границите между кино и телевизия обаче се случи с появата на Game of Thrones - шоуто и досега е едно от най-скъпите правени за малкия екран.
Същото може да се каже и за  „Шерлок“ - тотална революция за британците от ВВС, които пратиха известния детектив в 21 век и го направиха реалистичен, още по-харизматичен и върнаха образа му към култовото си начало. Освен това сериалът наистина е като кино, което пък показа на света Бенедикт Къмбърбач и Мартин Фрийман.
Разбира се, голямата революция настъпва, когато Netflix обявяват, че пускат собствен сериал, при това с Кевин Спейси в главната роля. Към него добавят и имената на Робин Райт и Дейвид Финчър. House of cards всъщност е първият сериал, в който Спейси се снима, с изключение на една документална поредица и е шоуто, което му печели първия „Златен глобус“, през миналата година, след като актьорът е бил номиниран осем пъти, шест от тях за киноролите си.
Другата част от Европа също даде своя принос в порасването на продукциите за малкия екран - най-отличителен и досега е скандинавският Bron/Broen, който не може да се сравни с нито едно друго криминално шоу. Сериалът е толкова добър и успешен, че правата му са купени от британците, които правят ко-продукция с французите и американците. И досега обаче, скандинавският оригинал си остава най-добър.
Култовите телевизионни шоута, които не просто искат да са кино, а и да правят кино на малкия екран, добави в голямата си кошница и  „Фарго“ - адаптация по великолепния филм на братя Коен. Прекрасен сериал, трудно сравним с нещо правено до този момент.
Няма как да пропуснем и да не споменем  „Записки на младия доктор“ с Даниел Радклиф. Момчето, което не умря прави дебют на малкия екран с тази мини-продукция, която по един саркастичен и много циничен начин адаптира новелите на Михаил Булгаков.
Мат Дилън пък, секссимвол и тотален bad ass актьор,  прави завръщането си именно в сериал. Продукцията е  „Уейуърд Пайнс“, а режисьор на първия епизод и продуцент на проекта е М. Найт Шаямалан.
Малко хора знаят, но Дъстин Хофман също прави своя опит в телевизията. Шоуто е Luck и макар да има само един сезон, е нещо, което спокойно може да видите и няма да съжалявате.
Разбира се, не е редно да се пропуска и безобразно добрият първи сезон на  „Истински детектив“. Шоуто вече е издигнато в култ от феновете и доказа, че Матю Макконъхи е звездата, която трябва да бъде. Неговият Ръст Коул вече е в листата на отличителни персонажи от малкия екран, които ще бъдат запомнени.
От този телевизионен сезон може да се насладим и на майсторския  „Винил“, дело на Мартин Скорсезе и Мик Джагър.
Както и на The Night Manager, който връща на малкия екран, но вече като класни звезди, Хю Лори и Том Хидълстън.
А през лятото сме в очакване на сериала Westworld - адаптация по филма на Майкъл Крайтън, с Антъни Хопкинс и Ед Харис в две от ролите.
Споделяне
Харесва ми
Споделяне