Режисьорите, които започнаха кариерите си с шедьоври

michaelfassbender
Алехандро Гонзалес Иняриту, \"Кучката любов\"
Първият филм на четирикратния носител на Оскар и на награда за най-добър режисьор в Кан, \"Кучката любов\", според някои все още си остава най-добрият му. Сюжетът проследява три истории, които се преплитат след катастрофа в Мексико Сити. Виждаме човек, влюбен в партньорката на брат си и любовта го отвежда до ужасяващи сцени с бой на кучета; супермодел, чието куче е изчезнало и мъж, който изоставя дъщеря си и започва да се грижи за ранен ротвайлер. Това е най-добрият филм правен някога в Мексико и едно от ярките бижута в короната на киното, което всеки киноман трябва да гледа.
Сидни Лъмет, \"12 разгневени мъже\"
Един от най-подценяваните режисьори на Холивуд започва кариерата си като театрален режисьор и режисьор в телевизията. Дебютният му филм, \"12 разгневени мъже\", отлично показва как може средствата от театъра да бъдат пренеси на екрана и това да бъде повече от ефектно. Множество близки кадри, действие, което се развива в една стая, и главозамайващите изпълнения на 12 актьори, които трябва да разрешат едно престъпление. След дебютът на Лъмет в киното по-късно ще се появят филми като Networt, Dog Day Afternoon и Serpico. Макар и приживе да не е признат от Меката на киното, малко преди смъртта му е удостоен с Оскар за цялостно творчество.
Франсоа Трюфо, \"400-те удара\"
Друг знаков филм за историята на киното и смятан за основоположник на т.нар. Nouvelle Vague (нова вълна). Това е дебютът на френският режисьор Франсоа Трюфо. Сюжетът е за нещастно дете, с проблемен характер, което живее в бедност със своите родители. Фантастична история за това как семейната среда и детството като цяло могат да изиграят решаваща роля за бъдещето на личността. Велика продукция, автобиографична за самия Трюфо, а в глвната роля влиза Жан-Пиер Лео, който след това се превръща в явление във френското кино.
Жан-Люк Годар, \"До последен дъх\"
Жан-Люк Годар е един от значимите френски режисьори, който разбива представите на тогавашната епоха за кино, за да създаде нови. Реакцията на зрителите от 60-те след този филм се разделя на два полюса – този режисьор или не знае нищо за киното, или знае всичко и го нарушава умишлено. Всички средства са различни – монтаж, кадри, продължителност на сцените, кинематография. Въпреки противоречивия прием в началото, днес вече дебютът на Годар се смята за абсолютен шедьовър в световното кино.
Терънс Малик, \"Опасни земи\"
Терънс Малик може вече да не прави шедьоври (особено след Златната палма в Кан през 2011 г.), но това не омаловажа успеха на първите му филми. Първите му три филма, начело на които стои дебютният \"Опасни земи\" безспорно са шедьоври. Той, заедно с \"Райски дни\" и \"Тънката червена линия\" са сред най-добрите заглавия на миналия век. Историята е за Холи (15-годишно момиче) и Кит (20-годишно момче с проблеми). Двамата се влюбват, но родителите на момичето й забраняват да го вижда. Това довежда до убийство и бягство, последвани от живот в гората. Един филм за изгубеното поколение, размазаното минало, настояще, бъдеще и загубата на невинността на тийнейджърските години.
Дейвид Линч, \"Гумена глава\"
Първият филм на най-признатият американски режисьор съдържа всички основни елементи на творчеството му. Хенри Спенсър е баща на дете мутант и се мести при своята приятелка. Междувременно писъците на детето подлудяват всички. Със своите множество сцени със сънища, тази лента задава тенденциите в творчеството на Линч, които по-късно откриваме в \"Синьо кадифе\", \"Мълхоланд драйв\" и \"Туин Пийкс\". Филм, който разтърсва зрителите сякаш са герои в него.
Андрей Тарковски, \"Иваново детство\"
Когато говорим за Тарковски, неминуемо трябва да споменем, че новаторът в руското кино има една от най-безупречните кариери в киното изобщо. При него няма от \"най-добро към най-лошо\", а от \"велико към по-велико\". В биографията си има седем пълнометражни филма, първият от които е за 12-годишно дете, което е съветски шпионин по време на Втората световна война и успява да мине незабелязан под носа на вражеските войски. А за него грижата поемат трима съветски офицери. Филмът запечатва по ужасяващ начин ужасът на войната, обединявайки елементи от екзистенциализма и хуманизма - теми, към които Тарковски ще се връща многократно в годините занапред.
Орсън Уелс, \"Гражданинът Кейн\" 
Най-добрият дебют историята на киното - няма две мнения по този въпрос. Също така мнозина класифицират този филм, като най-добрия на всички времена. Сюжетът е за група журналисти, които се опитват да разберат последните думи на издателския магнат Чарлс Фостър Кейн след смъртта му. Дори е трудно да повярваме, че лентата е нискобюджетна. Това е заглавие, което ни учи как се променят нормите в киното. Абсолютният номер едно в категорията на дебютните филми.
Споделяне
Харесва ми
Споделяне