Просто Мерил

МЕРИЛ СТРИЙП
\"Tell me again why I should go.\" 
\"Мостовете на Медисън\". Връх в биографията на Мерил. Сцените от него са взаимнозаменяеми. Ние избрахме една от последните – последната среща на Робърт и Франческа. \"Такава сигурност идва веднъж в живота\", казва си наум героинята на Стрийп... но не слиза от колата. Защото понякога наистина не може да си тръгнеш.
\"Часовете\" 
Сцената, в която Мерил и Ед Харис си вземат сбогом.
\"У дома през август\" 
Сцената с обяда на голямото семейство. Дълга сцена, в която Мерил преминава през няколко състояния, за да ни вземе дъха.
\"Ich kann nicht wählen\" 
\"Не мога да избера.\" Филмът е \"Изборът на Софи\", а сцената е онази, в която немският офицер в концлагера дава на Софи \"привилегия\" - да избере кое от двете й деца да отиде в газовата камера, като в замяна другото ще остане живо.
\"Mamma Mia!\" 
Трудно избираш една сцена, когато Мерил е прекрасна във всеки кадър. Но в контекста на днешния ден ще изберем сцената, в която тя пее хитовото парче на АББА, \"The Winner Takes It All\".
\"Дяволът носи Прада\"  
Сцената в края на филма, когато Мерил и Ан Хатауей са в колата. Мерил слага слънчевите си очила. Жестът казва всичко.
\"Далеч от Африка\" 
Сцената, в която Робърт Редфорд мие косата на Мерил, докато рецитира стихотворение от Едуин А. Абът. Ами... Освен да се надяваме и нас да ни се случи.
\"I\'m his mother.\" 
Филмът е \"Крамър срещу Крамър\". Мерил е в съда и се защитава. По начин, по който всеки би отсъдил решение в нейна полза.
\"He\'s Me Pal\" 
Филмът е \"Диворасляк\", а Мерил и Джак Никълсън са двама пияници, които намират утеха един в друг след редица сполетели ги трагедии. Във въпросната сцена двамата са в бар и тя пее за него. Опърпана, грозна, с криви зъби, пее фалшиво за своя другар. И ни отвява главата.
\"Флорънс Фостър Дженкинс\"  
Да пееш хубаво понякога е трудно – но да пееш лошо по правилния начин вече е висш пилотаж. А Мерил е пилот номер едно. И не е нужно персонажът да е драматичен, за да изпъкне геният на актьора.
\"Желязната лейди\"  
Последната сцена – заминаването на Денис. Няколкото минути, в които Маргарет Тачър (Мерил) приготвя багажа на починалия си съпруг, за да го \"изпрати\" са синтез на целия образ, който актрисата изиграва по начин, който ще остане в историята.
Споделяне
Харесва ми
Споделяне