Няколко добри филма за медиите и журналистите

p05rh3nl
\"Спотлайт\" (Spotlight, 2015)
Носителят на „Оскар“ за най-добър филм е за случаят, който екип от репортери на Boston Globe разкрива – как хиляди деца са ставали жертва на педофилия в католическа църква. Преди близо три години това заглавие впечатли и публика и критици. Блестящи изпълнения на Майкъл Кийтън, Марк Ръфало и Рейчъл Макадамс.
\"Капоти\" (Capote, 2005)
Филип Сиймур Хофман взе „Оскар“ за превъплъщението си в Труман Капоти в биографичния филм за написването на един от най-добрите документални романи - „Хладнокръвно“.
\"Цялото президентско войнство\" (All the President\'s Man, 1976)
В тази класика от 70-те участват Дъстин Хофман и Робърт Редфорд в ролите на репортерите Уудуърд и Бърнстийн. Режисьор е Алан Пакула,  а историята е за падението на американския президент Никсън и аферата „Уотъргейт“. Този филм е урок по история и е предназначен както за всички – журналисти и не журналисти.
\"Телевизионна мрежа\" (Network, 1976)
Типичната седемдесетарска класика. Участват Фей Дънауей и Питър Финч – той е в ролята на  главният персонаж, Хауърд Бийл, който се опитва да върне високите рейтинги на телевизията. А Фей Дънауей прави една от най-добрите си роли.
\"Фрост/Никсън\" (Frost/Nixon, 2008)
Рон Хауърд е режисьор на тази майсторски направена драма за интервютата между журналиста Робърт Фрост и Ричард Никсън. Като оставил на стана звездния състав  и сюрреалистичният материал, това е още един добре направен филм за аферата „Уотъргейт“, който си струва гледането.
\"Лешояда\" (Nightcrawler, 2014)
Джейк Джиленхол изиграва роля достойна за „Оскар“ в този психологически трилър. Журналист открива корените на мафиотска мрежа в Лос Анджелис и започва да жертва всичко в името на следващата сензация.
\"Новинарски блок\" (Broadcast News, 1987)
Сюжетът за един работен ден на средноголям новинарски отдел в телевизия е признат най-вече за достоверното представяне на напрежението, в което работят журналистите в нюзрумите.
\"Гражданинът Кейн\" (Citizen Kane, 1941)
Широко признат като „най-великия филм на всички времена“, „Гражданинът Кейн“ е върхът в кариерата на Орсън Уелс. В тази лента, разказваща за възходът и падението на богат медиен магнат, Уелс е режисьор, сценарист и влиза в главна роля на Чарлс Фостър Кейн.
\"Лека нощ и късмет\" (Good Night, and Good Luck, 2005)
Базиран на историята за маккартизма от края на 50-те години, този филм е за журналиста Едуард Мъроу, който спомага да се сложи край на т. нар. backlisting и преследването на комунисти в страната.
Споделяне
Харесва ми
Споделяне