Мрачни, дистопични, дълбоки: Най–очакваните продължения на сериали през 2018 г.

thesinner_s1_e6_01_cora_1920x1080
Още в първия ден на годината идва дългоочакваното продължение на шведско-датския сериал \"Мостът\" (Broen), ала само за скандинавските фенове – останалите ще трябва да почакаме още малко. Сагата за Сага Норен, любимата ни детективка със (съвсем политически коректно) очарователния за точно тази роля синдром на Аспергер, продължава около година и половина след последните събития – този път по следите на един окончателен и спиращ дъха случай в Дания. 
Такъв обещават създателите на ноар сериала, сниман в така пленителните северни краски. 
И тъй като заявката е за окончателен край на историята, финалът на „Мостът“ следва да е подобаващо грандиозен. А дали има истина зад спекулациите, че сценаристите може да убият самата Сага – ще разберем едва след като изгледаме всички осем нови серии. 
Не че герои не възкръсват, ако зад това има финансово обезпечение и зрителски натиск, ала все пак това не е „Дързост и красота“. 
Важното засега е, че Сага ще бъде отново в компанията на партньора си Хенрик, този път и интимно, а техните професионални и лични отношение ще бъдат поставени на истинско изпитание, както става ясно от редица интервюта със сценаристите. 
Онези, на които пък все още им липсва инспектор Мартин Роде, трябва да са наясно, че той няма да се върне (от затвора).  
В продължение на три сезона, сериалът засегна почти всички съвременни политически, социални и културни проблеми, вълнуващи европейските общества – като шовинизма, расизма, бежанците, социалното неравенство, екологията, тероризма, крайнодясното говорене, миграцията. Какво ще е този път – ще видим.
Тоталният фаворит при тазгодишните номинации за „Златен глобус“ в телевизионните категории„Големите малки лъжи“(Big Little Lies) просто нямаше как да остане без продължение. Не и след разтърсващите драматични роли, които направи съзвездието от старата вече (уви!) школа Никол Кидман и Рийз Уидърспун,в компанията на техните не по–малко убедителни подгласнички. Не и след осемте награди „Еми”. 
Планираният като „мини“ сериал официално ще се завърне за втори сезон с двете актриси в ролите на Маделин и Селест, както и с по–голямата част от досегашния си екип. Това стана ясно преди дни от съобщение на телевизионния канал HBO, притежаващ правата за излъчването. 
Новият сезон също ще бъде базиран на история изпод перото на австралийската писателка Лиан Мориарти, чийто едноименен бестселър бе в основата за досегашните епизоди. 
С повече ретроспекции и задълбаване в историите на всяка една от героините – или пък с изцяло с нови събития – ще продължи сюжета, предстои да видим. Този път – под режисурата на британката Андреа Арнолд („Оскар” за късометражния „Осата” през 2015 г), която сменя досегашния режисьор Жан-Марк Вале. 
Драмата с елементи на черна комедия ни показа тънкия лед, върху който живеят и враждуват няколко„съвършени“майки-лъвици, докато едно убийство не преобръща всичко за тях – кулминация на вътрешния катарзис за всеки един от тези сложни женски образи. Сковаващ вътрешен страх, срам и синини от насилие, оставени от любовни пръсти, се крият под повърхността, на чието пропукване бавно станахме свидетели.Очакваме с нетърпение уплътняването и продължението на техните истории след преоткритата от героините женска солидарност.
Когато една история изчерпи оригиналния си източник, рискът от продължение на всяка цена е сериозен, ала няма за какво да се притесняваме, щом като и за втория сезон на „Историята на прислужницата“ (Handmaid’s Tale) ще стои името на Маргарет Атууд, авторката на едноименната антиутопия от 80–те, която звучи толкова актуално днес. (Признавам си, че за мен майсторството на книгата и езикът й си остават ненадминати от художествените кадри). Както и при горния сериал, номинациите за „Златен глобус“ и спечелените награди „Еми“ са достатъчен залог, че създателите на продукцията на Hulu ще се постараят. 
Премиерата на втория сезон се очаква идната пролет, а подробности за точната дата и новите герои тепърва ще излизат. Вече стана ясно, че младата актриса Сидни Суини ще поеме ролята на 15–годишната Идън (Eden) – новата кръв в сериала и образец на лоялното на режима младо поколение. То комай винаги е далеч по–фанатично и отдадено на наследената кауза от онова преди него, насила попаднало в смазваща тоталитарна атмосфера. Героинята обаче ще се появи едва в пети епизод, според информацията на Variety.
В тринайсетте епизода ще трябва да разберем какво се случва с Офред и бременността й след нейното прибиране от тамошната Държавна сигурност, има ли шанс за света на Гилеад, в който ще трябва да роди детето си, какъв е животът на бежанците в колониите, какво се случва с опитала бягство прислужница, има ли надежда за промяна в леля Лидия след последната съкрушителна за нея и еманципираща за прислужниците сцена от последния епизод…
Във втория сезон се завръща за постоянно и Алексис Бледел, която играе Емили–Офглен–Офстевен, а това си плаче за още една трагична сюжетна линия в тази сексуална антиутопия, където правата на жените са минало. Или пък възможно бъдеще.
Сякаш позабравихме как отчаяно зачакахме новия сезон на „Западен свят“ (Westworld) само мигове след шедьовъра на финалната му сцена, озвучена от невероятната музика на „Рейдиохед“. Дирижирана и красива смърт, сър Антъни Хопкинс и Exit Music for a Film – комбинацията е неустоима, кой не би искал още от същото, докато си задава въпроси за живота, вселената и всичко останало?
Сериалът, който сякаш бе черешката в твкороната миналата година и се смяташе за своеобразен наследник на „Игра на тронове“ в зрителското въображение, се завръща догодина, като вече си има промота, които надникват в бъдещи сцениот общодесетте епизода. По последни данни не се очаква забавяне и по план – въпреки че снимките бяха временно преустановени заради пожарите в Южна Калифорния –те трябва да приключат до края на годината.
Този съвременен библейски епос, мрачна технологична одисея, която събужда непосредствените ни страхове за онова, което може да се случи тревожно скоро покрай напредъка в сферата на изкуствения интелект, е още по–зловещ заради контраста с декора от уестърните.Той ни пренася в една райска градина в процес на изгубване, но такава, която можем да разпознаем. В която близкото ни бъдеще се случва в недалечното ни минало. В която ставаме свидетели на това как невинността на творенията крушира след вкусения плод на себепознанието. Как злото се разгъва. Как „детските“ фантазии и игри на демиурзите – този път самите ние– се опиват до кръвожадност от свободата си. Алегорията е ясна и може да се продължи, а всички разбираме и обичаме алегориите, които ни връщат към големите философски и етични въпроси. Именно в това е силата на „Западен свят“. 
Какво оттук нататък след убийството на героя на Антъни Хопкинс, на създателя от създанията –се питаме(кой ли наистина знае), сякаш това не е сценарий, а пророчество за човешката участ преди точката на сингулярност. Предстои да видим – и най–вероятно да се страхуваме още повече.
Сред останалите мрачни истории, чиито фенове вероятно очакват продължение, си струва да споменем мрачния готически сериал „Табу“ (Taboo) с продуцент Ридли Скот, ала доколкото се чува, снимки може да започнат най-рано догодина.
И все пак не всичко е мрачно, дори когато изглежда така. Да се успокоим, че през новата 2018 г. ни чака и нов сезон на „Друговремец“ (Outlander), а в обятията на Джейми Фрейзър няма как светът да пропадне, защото всяка опасност, насилие и страх траят до неговата поява
Споделяне
Харесва ми
Споделяне