Филмите, които се отличиха на кинофестивала във Венеция

maxresdefault
The Shape of Water (САЩ) 
Сали Хокинс се завръща триумфално след \"Син жасмин\". Действието се развива по време на Студената война, а историята е в стил \"Красавицата и звяра\". Тя е глуха чистачка, а той е водно чудовище, което е затворено в лаборатория. Гиермо дел Торо създава много повече от приказна история. Група от хора се заема с мисията да освободи създанието преди то да бъде подложено на дисекция. В нея са персонажите на Ричард Дженкинс, Октавия Спенсър и Майкъл Щулбарг. Във филма на дел Торо няма да намерите нито нотка блудкавост. Режисьорът прави най-добрия си филм от времето на Pan\'s Labyrinth.
Victoria and Abdul (Великобритания)
Поредното гмуркане на Стивън Фреърс в историята на британското кралско семейство. Този път историята е за Кралица Виктория и приятелството й с индийския й прислужник. Филмът до голяма степен  е базиран на истинската история на Виктория и Абдул. Индиецът привлича кралицата със своята топлота, широкоскроеност и ентусиазъм когато говори за Индия, и бързо става неин  довереник. Красив филм за необичайното приятелство и прекрачването на нормите (било то и абсурдни норми), в който ще намерите немалко поводи за смях. А Джуди Денч, както винаги е прекрасна!
Foxtrot (Израел)
Черната сатира за скръбта на израелския режисьор Самюел Маоз беше изненадата на 74-тото издание на фестивала. В България филмът все още не е излязъл, но трейлърът и видеото, в което героят танцува в компанията на пушка, ни карат да го очакваме с нетърпение. Историята е за семейство, на което му съобщават, че синът им е загинал по време на военен конфликт. Освен със скръб обаче, събитията са посрещнати със смях, съмнение и освобождаване. Киселият хумор е очарованието на тази лента.
The House By The Sea (Франция) 
Бащата се разболява и трите му деца отново се събират в крайбрежната вила, за да се грижат за него. Докато здравето му постепенно се влошава, на преден план излизат притъпените но незабравени травми от миналото. Скръбта по изгубения блясък и чар на вилата, където е преминало детството на възрастните вече герои, се настанява и напрежението расте. Група мигранти обаче, която пристига на мястото, става причина за неочакваните обрати. Интимна, тиха семейна драма, която болезнено точно улавя духа на времето в съвременна Европа. Публиката на фестивала го аплодира на крака в продължение на минути.
The Order of Things (Италия)
Поредната интерпретация на темата за бежанската криза и как местните власти могат да се справят с нея. Героите са измислени, но не и темата. Корадо е натоварен със задачата да ограничи достъпа на бежанците до италианския бряг. В същото време отговаря за възстановяването на център за наказания в Либия, където бежанците са изпращани. Сомалийска мигрантка, отчаяно нуждаеща се от помощ, преобръща представите му и поражда в него чувство аз вина. Един филм за конфликта между политическия натиск и личните пориви.
Zama (Аржентина)
Този филм е завръщането на аржентинската режисьорка Лукреция Мартел, която раздели публиката в Кан на два отбора с последния си филм, The Headless Woman. Новият й филм е базиран на романа на Антонио ди Бенедето от 1956 г., където действието се развива в Парагвай през 18 век малко преди поредицата от освободителни войни в Латинска Америка. Главният герой - испанският офицер Зама, се опитва да се свърже с испанското правителство, за да се прибере у дома.  Филмът отбележи голям успех, беше похвален заради интернационалния си актьорски състав и продуцентски екип. Очакваме го в кината и у нас.
Споделяне
Харесва ми
Споделяне