Десет филма на Кристофър Нолан право в десятката

Дюнкерк
Interstellar, 2014 
Единодушно може би това е най-големият провал на Нолан (с тази забележка, че провалите на Нолан обикновено са върховете на повечето други режисьори). Матю Макконъхи играе пилот, който е пратен на космическа мисия. Целта е да намери планета, сходна на Земята, на която жителите да могат да продължат да съществуват. А любимата ни Джесика Частейн е неговата дъщеря. Хубав филм, с посланието, че любовта може наистина да ни спаси. Но зрителят не може да се отърве от чувството за имитация на далеч по-зрелищния 2001: A Space Odissey. Но все пак Кюбрик си е Кюбрик, а Нолан си е Нолан. Въпреки това всеки филм на втория си струва да се гледа и дори тук има някои доста силни моменти.
The Dark Knight Rises, 2012 
Във финалната част от поредицата за Черния рицар, Нолан вдъхва сили на сломения Батман за една последна битка – тази лице в лице с Бейн. Целта на злодея е да унищожи Готам, сеейки хаос навсякъде. Това несъмнено не е най-доброто , което ни е поднасял Нолан, особено предвид това колко високо вдигна летвата с \"Черния рицар\" и изпълнението на Хийт Леджър като Жокера. Типичен пример за това как един филм може да бъде добре направен и все пак да е под потенциала на създателя му. Дори някой да го нарече провал, то това е един приятен за гледане провал!
Insomnia, 2002 
Първият скок на Нолан в големите, високобюджетни филми. Лентата е римейк на норвежкия трилър от 1997 г. с участието на Стелан Скарсгард. Тук освен че Нолан се придържа към основната линия, добавя и свои елементи и то с много финес, както само добрите режисьори могат. Сюжетът е за американски полицай (Ал Пачино), който отива да разследва убийство в рибарско селище, а главният заподозрян е героят на Робин Уилямс. Този филм е единственият опит на Нолан да избяга от характерната за него стилистика. И го прави сравнително добре, макар че ако беше продължил с още няколко заглавия в същата посока, може би щеше да се усъвършенства още повече и в жанра на тежката и понякога бавна драма.
Batman Begins, 2005 
Този филм е доказателството, че филмите за супергерои могат да са пълни не само с екшън, но да са драматични и елегантни. И всичко това благодарение на гениалната режисура на Нолан. Плътно до него, в актьорския състав, са Крисчън Бейл и Лиам Нийсън. След близо 15 години на посредствени филми за популярния супергерой, този филм даде нова посока на цял един жанр.
The Prestige  
Класическият Нолан със своите обърканости, които излизат на екрана. Сюжетът е за двама илюзионисти, в ролите са Хю Джакман и Крисчън Бейл. Конкуренцията между двамата е чудовищна и във всеки един момент искат да се надиграят. Освен това на екрана се появява и Дейвид Боуи като Никола Тесла. А действието се развива във Викторианската ера. Блаженство! Ужасът в този филм оставя зрителя с ококорени очи и отворена уста.
Following, 1998 
Дебютният филм на Нолан. Черно-белият криминален noir следва сложна, нехронологична сюжетна линия, която обаче е така майсторски изградена, че зрителят забравя за това и напълно се потапя в историята. А актьорите са безупречни. Алекс Хоу, изискан, костюмиран, с хубава прическа крадец има такъв чар, че и до днес ни е яд, че се ориентира към архитектурата и заряза киното. От другата страна е Джеймс Теобалд – воайорът писател, който е привлечен от крадеца и става негово протеже. А между тях се настанява фаталната героиня на Луси Ръсел.
The Dark Knight, 2008 
Този филм е много повече от най-добрата адаптация на комикс. Крисчън Бейл е Батман, а Хийт Леджър създава култов образ на Джокера, който може да се сравнява с този на Джак Никълсън. Филмът е силен и заплетен трилър за супергероят, който трябва да спаси света, но се оказва, че цената за изпълнението на мисията е много висока. Филм, чието влияние се сравнява с това на \"Челюсти\", \"Титаник\" и \"Кръстникът\". Той стана начало на ново настроение в културата и киното.
Memento, 2000 
Големият пробив на Кристофър Нолан – noir, разказан наопаки. Главният герой (в ролята е Гай Пиърс) тръгва отзад напред, за да намери убиеца на съпругата си, въпреки факта, че е неспособен да складира спомени в ума си. От гледна точка на сценарии, Нолан няма по-добро попадение. Безупречен!
Inception, 2010 
Не само най-доброто от Нолан, но и сред най-доброто от 21-ви век. И като идея, и като осъществяване на идеята.
Споделяне
Харесва ми
Споделяне