Актрисите, с които "Оскарите" много сбъркаха

Cher
Холи Бери в Monster\'s Ball (2001)
Холи Бери е много добра в този филм. А историята на персонажа й е oscarworthy по всички критерии. По-добри обаче тази година са Джуди Денч в Iris и Никол Кидман в Moulin Rouge!   Една от тях двете би трябвало да държи този \"Оскар\".
Дженифър Лоурънс в Silver Linings Playbook (2012)
Да. Така е. Дженифър Лорънс не е за \"Оскар\" в този филм и победата й до голяма степен се дължи на слабата конкуренция тази година. В един по-добър свят Еманюел Рива би взела наградата за Amour на Михаел Ханеке. Но Академията винаги ще предпочете родното, а  не европейското. Лорънс може да е сред най-обещаващите актриси днес, но за \"Оскар\" се изисква повече.
Сандра Бълок в The Blind Side (2009)
Подобно на Дженифър Лорънс, Бълок успя да блесне в година с роли, които бяха много добри, но не типичния материал за \"Оскар\". Например Мерил Стрийп в Julie & Julia. Една от най-добрите й роли, която обаче не беше по вкуса на Академията. И Хелън Мирън в The Last Station. Определено много по-трудни и по многопластови. За нас те са победителки тази година.
Джоди Фостър в The Accused (1988)
Заслужена номинация, за наградата може да се спори. Отново апетитна роля. Изстрадала жена, претърпяла групово изнасилване. Политкоректна и всичко останало. Хубава роля. Както и тази на Глен Клоуз в Dangerous Liasions. Много по-добра.
Фей Дънауей в Network (1976)
Филм пропит със седемдесетарска енергия, много успешен, но и много прехвален. Също важи и за изпълнението на Фей Дънауей, която играе телевизионен продуцент, имащ връзка с директора на телевизията (в ролята е Уилям Холдън). Изпълнението й напомня това на Джоан Крауфорд 40 години по-рано... и не заради физическата прилика между тях. Просто играта й е старомодна. За разлика от нея, тази на Сиси Спейсик в Carrie е далеч по-интересна, а ролята - по-добре изиграна. Но уви, Спейсик се размина с \"Оскар\".
Джуди Холидей в Born Yesterday (1950)
Може би най-голямата грешка в тази категория откакто Академията връчва награди. Не само защото Джуди Холидей през цялата си кариера играе глуповата блондинка и не показва нищо различно.Но на фона на Бети Дейвис в All About Eve и Глория Суансън в Sunset Boulevard това е истинско кинопрестъпление. Почти всяка сцена на Джуди от Born Yesterday изглежда абсурдно днес и проблемът не е в черно-бялата лента, нито в старите холивудски маниери. Проблемът е, че тя просто не е добра, но някак е омаяла Академията.
Споделяне
Харесва ми
Споделяне