Една технология често е измислена години преди да намери общополезно приложение и пазарен смисъл. Електрическите скутери всъщност датират от много отдава (наистина много отдавна) и е любопитно да се проследи историята им. Разбира се, в началото тези скутери, както и електрическите колела, са страдали по линия на батериите – но те се развиват и затова днес виждаме, че пазарът все повече се интересува от такъв тип мобилно и еко придвижване. Само преди 20 години е създаден първият ел. скутер от новото поколение – той тежи около 110 кг.
Архивите показват, че първият патент за електрически скутер е записан на 19 септември 1895 от Огден Болтън-младши в Охайо, САЩ. Той е задвижван от 10-волтова батерия над задното колело. Няма обаче информация това устройство да е създадено реално.
По това време едно от най-големите търговски изложения е Stanley Cycle Show в Лондон. През 1896 производителят на колела Humber излага именно там за първи път електрическо колело, достъпно за обществото. Това колело, подобно на мотор, се контролира от кърмата.
През октомври 1911 Popular Mechanics пише за електрически мотоциклет, който може да измине 120 километра с едно зареждане и да вдигне максимална скорост от 55 км/ч. Този продукт също така илюстрира и момент, в който погледът на обществото започва да се формира в посока на този тип транспорт.
Жена на борда на Autoped
В началото на 1915 се включват и тротинетките с появата на аутопедът, продукт на едноименната компания Autoped. Той обаче се задвижва с бензинов двигател и става изключително популярен сред полицаите в Ню Йорк. През 1919 Autoped е купена от немците Krupp, но продължава производство само още 2 години.
Първият ни известен електрически скутер е направен от Ajax Motor в началото на 20 век, но не стига до пазара. Както и тези на The Ransomes, Sims и Jefferies, всеки от които представят свой скутер в периода до 1919.
Първият електрически скутер (тип мотопед, а не тротинетка), който стига до пазара, е дело на Peugeot през 1996. Това революционно произведение на инженерното изкуство има мотор с 3 конски сили, захранван от 3 никел-кадмиеви батерии, даващи общо 18 волта при 100 ампер-часа и 40 километра път.
Оттогава технологията се развива до тротинетките, които знаем днес.