Ралф Тийтър е роден през 1890 и губи зрението си, когато е 5-годишен в инцидент, за които не обича да говори. Баща му забелязва влечението на Ралф към създаването на разни работи и му прави работилница, а по-късно момчето ще завърши Университетът в Пенсилвания със специалност Машинно инженерство. Той се завръща в родната си Индиана, където започва работа в семейната фирма Perfect Circle, която се занимава предимно с колела, коли и влакове. С времето се изкачва в йерархията и накрая оглавява компанията от 3000 служители.
Там ще създаде нещо, което ще промени историята на превозните средства.
Историята е, че докато един ден се возил заедно с адвоката си, постоянното ускоряване и намаляване му се сторило неудобно и това му дало идеята за круз контрола. Тийтър забелязва, че шофьорът му ускорява, докато слуша, и намалява, докато говори. И така, през 1945 получава патент за устройство, което контролира скоростта.
Спийдостат обаче не е първият автопилот – такива устройства е имало дори още при парните двигатели. Изобретението на Ралф обаче ще е това, което кара автомобилния бранш да интегрира системно автопилота в автомобилите си.
През 1958 Chrysler слагат в луксозните си коли „автопилот“ като допълнителна екстра преди да въведе Спийдостат по-широко. General Motors въвеждат термина „круз контрол“, които и остава. През 70-те години с увеличаването на цените на бензина заради нефтеното ембарго, тази все още иновативна система става изключително важна за американските автомобили. Тя спестява около 150 000 барела с нефт на ден.
Компанията Perfect Circle на този етап вече е продадена, но работата и приносът на Тийтър не остават незабелязани. Той е президент на Асоциацията на автомобилните инженери и получава две почетни степени: доктор по инженерство от Технологичния институт в Индиана и доктор по право от Колежа Иърлам. През 1988, 6 години след смъртта му, той е въведен в Автомобилната залата на славата.