Някои корпорации, които преминаха потребителската етика, за да печелят повече

| от |

В светът на капитализма, където всяка корпорация се бори за всеки един клиент, лесно можем да открием най-различни и интересни техники. Лесно е да забележим, че във времето се правят най-различни акробатики, които с лекота могат да накарат обикновения човек да закупува повече стоки. През различните етапи ще се появяват и различни конспирации, някои от тях изглеждат абсурдни, докато други са просто опит на някой болен и алчен мозък да искара още повече средства. Ето някои истории, които са твърде истински.

В началото на XX век ще открием, че доста от американските семейства предпочитат овесените ядки за закуска. Видовете, предлагани в магазина са твърде много, а сред тях ще откриете и продуктите на Франсис Галтън. Това е човекът, който прекомерно много вярва в Дарвин и неговата теория. Осъзнавайки, че най-вероятно изследователят е прав и човек ще еволюира в един момент към по-висша раса, Франсис иска да ускори процеса. Той вижда тази възможност с премахването на деца с деформации, някакви физически проблеми като глухота, слепота или парализа. След като има тази класификация, решава да ги събира на едно място и да ускори процеса им по стерилизация.

Американците, поне голяма част от тях, не приемат много добре идеята, но за жалост има и хора, които виждат всичко това като перфектна възможност. Така през 20-те години на миналия век, когато училище Ферналд отваря врати, Галтън вижда една много добра възможност да реализира точно това желание. Официално училището трябва да се занимава с отглеждането и възпитанието на деца с физически проблеми, но неофициално ще служи като перфектна площадка за експерименти. По това време Франсис вече вижда и сираците като грешка в класификацията на Дарвин, следователно им намира място в класната стая. И точно тук идва една от най-опасните закуски на света.

Вече има въведени практики като принудителен труд, бой, изолация и сексуално малтретиране, но това не е достатъчно. Хората от Масачузетс и университета там ще идват с най-различни лакомства, които да дават на определени деца.

И така на закуска ще се окаже, че повечето деца, благодарение на Франсис, консумират храни с радиоактивно желязо. Децата са част от научен експеримент, който да определи какви нива са приемни за човешкия организъм и какви не са.

Нивата на радиация наистина са малки, но това не означава, че не са били консумирани. Всеки от възпитатели до самият Франсис, са знаели, че нарушават закона, но това не ги спирало, а и след като няма родители, които да се интересуват или да повдигнат обвинения, всичко продължава спокойно. През 90-те години на миналия век ще стане ясно, че много от децата в училището завеждат колективен иск и съдят компанията Quaker, която произвежда въпросната храна. Най-накрая приемат обезщетение от 3 милиона долара.

През 2010 г. става ясно, че повечето американски ресторанти започват да губят приходи, тъй като голяма част от аудиторията предпочита да консумира вода, вместо газирани напитки. Някои производители не са особено щастливи и решават да променят стратегията си. Coca-Cola представят своята идея „Cap the Tap“ и смятат, че трябва да се пести водата. На първо време изглежда така, сякаш има социална ангажираност.

Тук се говори за методи, в които ще се обучава персонала на всеки ресторант относно идеята да се пести вода и да се използва по-малко. Сервитьорите също трябва да предлагат газирани напитки, вместо чиста вода, като по този начин се спасява планетата или поне така се твърди. Кампанията предлага награди за сервитьори, които продават безалкохолни, смутита и студен чай на своите клиенти. И ако клиентът все пак поиска да консумира вода, то трябва да се предложи минерална вода на компанията.

И тук идва самият абсурд, оказва се, че Coca-Cola, поне за онова време, използва повече вода, за да бутилира съдържанието в пластмасова бутилка, отколкото да пести вода. Бутилираната вода често е причина за еклогични катастрофи, следователно е малко абсурдно да се твърди, че така се пести вода.

Националната Американска футболна лига е известна с подобни практики и често има много интересни идеи да печели вниманието на аудиторията. Проблемите, които най-често изникват, особено през последните години, са обвързани с факта, че все по-малко родители записват децата си на този спорт. Тук не говорим за традиционното ръгби, а за американски футбол, версията, която е в пъти по-агресивна и опасна за човек. С липсата на зрителски интерес, идва и липсата на млади таланти, а това автоматично поставя и цялата индустрия в опасност. Тук идва и по-важният въпрос: какво да се направи?

Друг е проблемът, че повече от 60% от зрителите са насочили вниманието си към традиционния футбол и с това идва и желанието за трениране на този спорт.

За да се реши проблемът, първо се създава специална кампания, където майките ще могат да видят щетите от други спортове, спрямо американски футбол. Така ще стане ясно, че колоезденето е в пъти по-опасно от американския футбол. Често заявяват, че медията е врагът и лъже хората, които отказват да запишат децата си на този спорт. Допълнително се подчертава, че рисковете от мозъчни травми са минимални и няма никакви притеснения за децата. Обсипани с подобни лъжи, по-късно майките се обработват с идеята, че ограбват децата си от преследването на тяхната най-голяма мечта. Последното работи повече от добре, защото кампанията показва повишаване на записванията и избягването на по-сериозния крах.

Електрическата компания Енрон е един от най-големите злодеи, когато говорим за по-сериозен маркетинг. През 2001 г. се появяват слухове, че режимите на тока са изкуствено направени, за да може да оправдаят и нуждата от повече електричество и по-високи такси, за да се модернизира системата. Кенеди Лоу – изпълнителният директор на компанията – веднага бърза да заяви, че това са само конспирации и то без никакви доказателства. Около два месеца по-късно излиза много интересен телефонен разговор, в който директорите на Енрон заповядват на различни централи да спрат електричеството в определени зони.

Служител от другата страна звъни на централа в Лас Вегас и ги пита за добра причина, с която да спрат електричеството. Човекът от другата страна не предлага нищо, а просто казва, че системата е претоварена и дърпа шалтера. След серия от проблеми с електричеството, Калифорния започва да доставя генератори на различни институции, за да се реши проблемът. И докато това се случва, служители пускат втори запис, в който мениджърите се смеят как печелят по 1 милион долара, докато спират тока на цели градове.

В рамките на този период, Енрон печелят около 1.6 милиарда долара от печалби. Губернаторът на Калифорния ще изгуби работата си, други хора са уволнение, но Енрон продължават да съществуват.

 
 
Коментарите са изключени за Някои корпорации, които преминаха потребителската етика, за да печелят повече

Повече информация Виж всички