Една от най-важните стъпки за всеки един предприемач в историята на бизнеса. Изискването е едно и също, името на компанията трябва да бъде лесно за изговаряне, да не е сложно и бързо да се запомня. Следователно ще открием, че някои от големите брандове най-често са между 2 и 4 букви. Примерите са повече, отколкото може да си представите: Bosch, VW, Audi, BMW, Sony, LG, JVC и още много други.
Всички тези брандове са известни и повече от перфектни, но понякога откриваме, че съдбата има доста сериозни проблеми и дори може да създаде много неприятни изненади. В началото на пандемията имаше една мексиканска компания, която трябваше да прекара много време в обяснение, че нейната бира – Corona не е причинител на популярния корона вирус.
Започна се цяла рекламна кампания, а с нея дори се намери място дори за един по-качествен PR и създаването на още по-силни отношения между потребител и производител. Поуката от тази история е, че когато има добри и опитни маркетолози, компанията може да се възстанови от всеки един трус. За съжаление ще открием, че има един производител, който е принуден да затвори и всичко започва някъде през 70-те и 80-те години.
В този шеметен период, когато рок-н-ролът, наркотиците и сексуалната свобода, започват да се промъкват в ежедневието на западния жител, един друг тренд започва да търси вниманието на потенциалните си клиенти. Запознайте се с компанията Ayds, която в онзи далечен период се стреми да продава все по-популярните продукти за отслабване.
С тази идея се ражда и компанията Ayds, която за съжаление звучи точно като AIDS. Първото предлага бонбони за отслабване с различни вкусове, а второто е болест, която и до днес остава непобедена и още по-жестока. И точно тук се ражда трагедията. Цялата логика и техника за избор на име е спазена, но кой би подозирал, че след години ще се появи един жесток удар под пояса.
Ayds предлага на своите клиенти бомбони с вкус на шоколад, мента, карамел и дори фъстъчено масло. Тайната съставка е бензококаин, който се използва за намаляването на удоволствието от яденето, потребителят спира да усеща храната толкова вкусна. Проблемът е, че името е създадено още през 1946 г. Създателите от Carley Company, които твърдят, че могат да помогнат за свалянето на няколко килограма и то без тренировки, преминават през серия перипетии.
В един момент са купувани от редица компании и са прехвърляни на собственици в цяла Америка. Един от последните собственици е Ървин Уилърд Кръл. Въпросният успява да закупи идеята на компанията, след това да я промотира и дори да си намери посланици. В един момент това ще са Боб Хоуп и неговата съпруга Долоре, Тайрон Пауър, Линда Крисчън и още много други. Те показвали магическото хапче за отслабване и твърдели, че поддържат форма само с него, което е много положително. Брандът все още няма такава конкуренция, но след няколко години в началото на 70-те вече ще има и други компании, които предлагат горене на килограми без никакви особени проблеми. Компанията отново сменя собственост и влиза в дружеството на Джефри Мартин през 1987 г.
Проблемите, идват в средата на 80-те години, когато пандемията ХИВ или на английски „AIDS“ започва да обикаля света. Проблемът на AIDS е, че те рекламират хапче за отслабване, а симптомите на пациентите също показват драстична загуба на тегло. Приликите, освен с името, започват да създават впечатлението, че тези лекарства причиняват една от най-страшните болести, макар и науката и медицината да показват нещо съвсем различно.
В началото няма промяна на продажбите, докато директорът не излиза в ефир, за да обясни, че продажбите даже се повишават. Датата е септември 1985 г. и е очевидно, че след тази публичност започват проблемите. В началото на следващата година ще има нов призив и този път ще е насочен към научния свят. Производителят на AYDS ще настоява за промяна на името на СПИН, защото те са били на пазара повече от 45 години и нямат никакво намерение да променят своя имидж.
Преди да се стигне до бурята, компанията за пореден път е продадена на друга корпорация – Dep. Именно тогава се мисли за ребрандиране и създаването на ново име, докато самите AYDS спират да съществуват, след като продажбите им отново падат наполовина. Предложението за ново име е Aydism. Накрая не е известно какво точно се случва, дали просто не се разработва един нов продукт с познанията на стария или просто се затварят вратите завинаги. Едно е сигурно, никога нямате гаранция какво наистина ще измисли науката и кои брандове ще засегне. Една бира може да оцелее, но хапчетата за отслабване имаха съвсем различни проблеми.