Но всъщност метълът си има свои собствени коледни песни, тъй като много от мегазвездите в жанра са правили опити да създадат собствен празничен шлагер. От Twister Sister, през Роб Халфорд, Тони Айоми, Type O Negative и дори Кристофър Лий – тези идоли са ни показали, че коледните метъл песни не само съществуват, но някои от тях са станали любими на феновете.
Други попадат в категория „толкова лоши, че чак хубави“ и това също е ценно по свой си начин, но за жалост, никоя не се е превърнала в истински голям хит.
Не че няма успешни коледни мелодии в твърдите стилове, всъщност още през 70-те хард рок формации като Slade и Wizzard улавят коледните нагласи, съответно със синглите Merry Xmas Everybody и I Wish It Could Be Christmas Every Day.
Тези песни си остават най-големите хитове на двете групи.
През 80-те, когато метълът се разраства неимоверно много, музикантите в жанра обикновено възприемат един от двата подхода: или използват антимейнстрийм нагласите в тежката музика, за да осмиват празничния дух, или опитват да продължат традицията на искрено позитивни коледни класики с хард звучене.
Venom са пример за първия подход с тяхната траш метъл „тресня“ Black Xmas, както и Spinal Tap с комично мрачната и зловеща Christmas With The Devil. Това са солидни песни, които обаче не са сред хитовете на тези групи, а по-скоро сред приятните отклонения в каталозите им. Вторият подход е представен например от No Presents For Christmas на датския хеви метъл вокалист King Diamond и това всъщност е неговият най-първи сингъл в самостоятелната му кариера.
90-те години пристигат с нови метъл песни за празниците, макар че те си остават просто странни изключения в творчеството на съответните групи. Десетилетието ражда някои култови примери в областта като Red Water (Christmas Mourning), в която Type O Negative създават готически разказ за смърт по празниците. F*ck Christmas на Tankard пък е гневен изблик срещу всякакви наченки на приповдигнато коледно настроение.
Към края на 90-те Trans-Siberian Orchestra се възползва от нарасналата популярност на албумите с кавъри на коледни песни. Бандата пуска първите си две рок опери, Christmas Eve And Other Stories и The Christmas Attic, които не избухват веднага след излизането си, но постепенно постигат страхотни комерсиални успехи и достигат платинен статут.
Стига се до бум на коледните кавъри в тежката музика и Twisted Sister прекратява 29-годишната си пауза, за да издаде A Twisted Christmas, докато Роб Халфорд активира отново бандата за соловата си кариера с Halford III: Winter Songs (2009). Появява се и албумът We Wish You A Metal Xmas And A Headbanging New Year, който представлява компилация от 12 класики, изпълнени от рок и метъл звезди като Алис Купър, Рони Джеймс Дио, Тони Айоми, Леми Килмистър, Дейв Грол и др. Disney даже издава изцяло рок версия на саундтрака към „Кошмарът преди Коледа“ със записи от Korn, Evanescence и Flyleaf.
За жалост обаче, никой от тези албуми не постига значими успехи, а и тъй като изданията се състоят от кавъри и адаптации, те не доближават метъла до създаването на истински коледен хит. И тъй като комерсиалният пик на метъл музиката от 80-те отдавна е отминал, изглежда все по-малко вероятно да се появи гигантски коледен хит с твърдо звучене.
Но може би точно така и трябва да бъде, защото тежките стилове просто са твърде необичайна среда за коледните клишета. Важното е, че все пак коледните метъл песни съществуват в достатъчно количество и предлагат достатъчно радости за празнично настроените метъл почитатели.
Все пак, дори човек да не е настроен особено коледно, когато чуе как King Diamond се провиква „Дядо Мраз има нужда от помощ!“ със своя отличителен контратенор, няма как да не бъде обгърнат от топлината на Коледа. И няма как рязко да не поиска да си клати главата напред-назад, както повеляват изконните метъл традиции.