Новият изпълнителен директор на Air Berlin Plc обмисля разширяването на мрежата от полети на дълги разстояния на авиокомпанията ако програмата за преструктуриране, която включва автоматизирана система за издаване на билети и по-ефективни методи за ценообразуване, даде задоволителни резултати.
„Първо трябва да направим двете най-важни неща: да стабилизираме дружеството и да стабилизираме финансовите показатели“, заяви главният изпълнителен директор Стефан Пихлер в интервю за Wiesbaden.
Вторият най-голям превозвач в Германия може да въведе отново нон-стоп полети до Азия, в допълнение към маршрутите, които обслужва през транспортния хъб на Etihad Airways PJSC Абу Даби. Etihad е най-големият акционер на Air Berlin. Маршрутите към Северна Америка и Карибите също продължават да предлагат огромен потенциал за растеж.
„Някои от транспортните коридори между Германия и определени азиатски пазари са огромни“, заяви Пихлер. Стефан Пихлер беше назначен на поста през февруари, заради неговия дългогодишен опит в преструктурирането и заздравяването на различни компании. „След като стабилизираме компанията, ще оценим тези пазари и се надяваме да можем да развием бизнеса си именно там.“
Пихлер е четвъртият изпълнителен директор на авиокомпанията в рамките на 4 години и планира да я защити от конкуренцията на нискотарифните превозвачи в Германия и да привлече повече от корпоративните клиенти на Deutsche Lufthansa AG, чийто флот е четири пъти по-голям от този на Air Berlin. Нова електронна система за резервации, съчетана с правилно управление на ресурсите ще помогне за възстановяването на печалбите след дълги години на спад, каза той.
След „катастрофалните“ резултати през последните две години, Air Berlin са успели да постигат напредък през първото тримесечие на годината стабилизирайките финансовите си показатели, допълни Пихлер, който преди е ръководил компании като Fiji Airways и Jazeera Airways, а също така е бил на ръководни постове в Lufthansa и Virgin Australia.
„Сега трябва да повишим нашата производителност, да достигнем целите си за второто и третото тримесечие, а след това да възстановим положителна печалба преди лихви и данъци за следващата фискална година“, каза той.
Финансовият успех на компанията също така зависи от това дали правителството на Германия ще позволи на Air Berlin да продължи с коудшеър споразумението си за 34 полета с Etihad след гратисния период, приключващ през октомври. Германската авиокомпания се нуждае от приходите, „за да бъде в безопасност“, каза Пихлер, който е „доста позитивно настроен“ за успешното решаване на въпроса. След преглед и анализ на дружествата от групата е възможно определени дейности да бъдат аутсорстнати, като например дейностите по поддръжката, който могат да бъдат групирани с Alitalia SpA и Etihad.
Миналата година Air Berlin отмени поръчка за 18 Boeing 737 и 15 Boeing 787 Dreamliners на обща стойност от 5 милиарда долара. Така единствените самолети, които ще могат да обслужват полетите на дълги разстояния на авиокомпанията са широкофюселажните Airbus A330-200.
А изпълнителният директор на авиокомпанията от Персийския залив Джеймс Хоган е казал, че Etihad, която притежава 29% от Air Berlin, може да обедини поръчките си за самолети със своите партньори, за да намалят разходите си.
\\ Bloomberg