20 любопитни факта за самолетите

Capt. Sullenberger Returns To Cockpit Months After Hudson River Landing
Снимка: Getty Images
Около 1 на всеки 5 души има страх от летене под  някаква форма.
Снимка: Getty Images
Крилата на самолета са само едни от елементите, които го движат нагоре, надолу, настрани и напред. Всъщност има още 4 компонента на полета. Това са повдигане, тяга, плъзгане и тежест.
Снимка: Getty Images
Следите, които самолетът оставя в небето, всъщност са водна пара. По нея се познават и климатичните условия. Тънка и къса линия показва ниска степен на влажност и хубаво време. Плътна, дълга линия е индикация за наближаваща буря.
Снимка: Getty Images
Резервът на кислород в самолетите е достатъчен  за време от 15 минути.
Снимка: Getty Images
Прозорците на контролните кули на летищата трябва да са с вертикален наклон точно 15 градуса, за да се избегне отражението и пречупването на слънчеви лъчи, които затрудняват видимостта.
Снимка: Getty Images
Най-големият пътнически самолет е Airbus A380. Машината се състои от 4 млн. части. Първият й полет е на 27 април 2005 г.
Снимка: Getty Images
През 1987 г. Американските авиокомпании  са спестили 40 хил. долара, премахвайки по една маслина от всяка салата, сервирана в първа класа.
Снимка: Getty Images
Атмосферата в самолета намалява вкусовите  възприятия на човек. Това е причината в храните на полетите да се добавят повече подправки.
Снимка: Getty Images
През 2010 г. майка и дъщеря са арестувани на летището, след като се опитват незаконно да пренесат тялото на починалия съпруг на майката. Тялото било поставено в инвалидна количка, а на очите му имало слънчеви очила. Жените обяснили, че той просто бил заспал.
Снимка: Getty Images
Преди време жена прави опит да пренесе тигър в самолет, като го упоява и го слага в куфар пълен с плюшени играчки(естествено на тигри). Властите я залавят, след като на рентгена виждат, че една от играчките всъщност има кости.
Снимка: Getty Images
Турбуленцията се предизвиква от няколко  фактора, сред които атмосферните течения и маси горещ въздух. Други причини са ветровете на бурите, други самолети или  прелитане на самолета над планина.
Снимка: Getty Images
Автопилотът е активиран в голяма част от полетите. Това е така, защото компютърната система прави по-точни измервания на средата от човека, което води до по-нисък разход на гориво. Автопилот не се използва при излитане и кацане, въпреки че не е забранено.
Снимка: Getty Images
Според проучвания, седенето в задната част на самолета увеличава шансовете за оцеляване при  инцидент с 40%.
Снимка: Getty Images
Горивото, което резервоарът на Бойнг 767-400 е достатъчно да запълни резервоарите  на  1400 минивана.
Снимка: Getty Images
Средната скорост  на пътническите  самолети  е 901-933 км/ч.
Снимка: Getty Images
Самолетите обикновено летят на 10 хил. метра надморска височина. Ако гледаме настолен  глобус, разстоянието се равнява на 2.5 мм от  повърхността му.
Снимка: Getty Images
Рискът от смърт в самолетна катастрофа в Америка е 1 на 11 млн. На този фон рискът от  загиване при пътен инцидент с кола е 1 на 5000.
Снимка: Getty Images
В момента Airbus работи над създаването  на прозрачен самолет, който предоставя на пътниците 360-градусова гледка.
Снимка: Getty Images
На повечето  пилоти от големите авиокомпании  не им е разрешено да ядат една и съща храна, за да се намали вероятността от хранително  отравяне на целия екипаж.
Снимка: Getty Images
Амелия Еърхарт е първата жена, която прелита  над Атлантическия океан. Това става през 1928 г.
Снимка: Getty Images
Споделяне
Харесва ми
Споделяне