Една древна поговорка гласи, че няма нищо невъзможно, особено ако си го поставим като цел. Доказателството за това идва с помощта на Кирил Деромо от Калифорния. Вниманието се насочва към него, защото през последните седмици, той е човекът, който е решил да докаже, че може да стигне с кану от Калифорния до Хаваи.
Още тук се напомня на всички американски жители, а и не само, че за подобни експедиции се изисква нещо повече от смелост – умения за оцеляване, сила и достатъчно добра екипировка. Кирил преминава около 3600 километра на кану, поставяйки свой собствен рекорд по най-дълго солово плаване. Изчислявайки разстоянието и факта, че по други маршрути с автомобил ще трябва да измине около 4000 километра. За да спести малко километри, както и разходи, авантюристът се качва на кануто си и плава спокойно в продължение на 91 дена и 9 часа.
През цялото пътешествие, мъжът е избрал някои от по-рисковите точки, прекарал е времето си в следене на приливи и отливи, тренирал е много преди да се качи в кануто си и реално признава, че като бивш бронзов медалист по гребане, вече бил готов да постигне своята заветна цел. Неговото приключение започва на 21 юни 2022 г. след като модифицира каяка сис педали и малка кабина, в която да може да влезе и да спи. Малките екстри за комфорт не могат да върнат лукса на традиционните пътувания, но Кирил няма особени проблеми. В последните години е натрупал и много опит в далечните плавания, особено след като почти цялото лято е преминало в агресивни тренировки.
Имал е желание да стигне до Хаваи за 64 дена, но миналата година започва своето пътешествие, когато времето е наистина лошо и след около 6 дена е принуден да се предаде. Електрическите компоненти спират да работят, а малко след тях и модифицираната морска котва. Един поглед към първия опит не го кара да се откаже. По негови спомени, по време на бурята, в която влиза, поведението на каяка се променя значително и го превръща в опасно превозно средство. В един момент застава успоредно на идващите вълни и осъзнава, че е много добре да използва бурята, за да се отдалечи. Гребе яростно, за да избяга далече и междувременно пуска SOS до бреговата охрана.
Отчаянието е наистина голямо, но смелчагата се връща обратно у дома и започва допълнителни модификации. Осъзнава, че не е достатъчно силен, за да се изправи срещу бурите на океана. Създава си специален тренировъчен режим и след това тренира съзнанието си, осъзнавайки, че то първо ще падне при дългите плавания. На каяка поставя ръчна помпа, странични панели и щит в кабината, който да го пази от вълните. Допълва всичко със система за котва и сателитна система за комуникация.
Въпреки това трябва да признаем и още един важен факт, Кирил е успял да постигне нечувани резултати и да се класифицира в секцията на свръхчовеците. Всеки ден е гребял около 10 часа и е превърнал това в много интересна рутина. Всяка сутрин започва с гребане около 4 часа, а след това идва време за обяд и малко почивка. След това добавя още два часа в следобедно гребане и почивка, а след това гребе около 4 часа преди да се скрие слънцето. Това му позволява да използва нощта, за да почива и да спи на малко по-разумни температури.
Това не идва без цена, на първо място ще открием, че става въпрос за между 4 и 6 хиляди калории на ден. Подготовката през последните месеци е била именно за стрес и издръжливост. Самият той признава, че най-големият страх е бил да успее да запази лактите си здрави. Наградата за всичко това е изживяване, което не може да се опише с думи и очевидно е поставило една сериозна промяна.
Надеждата на Кирил е, че ще успее да направи своето пътешествие за 70 дена, но още на първия етап от своето пътешествие е изправен отново пред гнева на океана. Започва да гребе срещу силни ветрове с дни и се опитва да запази малкото разстояние, което е изминал. През втората седмица се бори с изхвърлянето на вода от кабината и на около 46-я ден остава без машината си за преработване на вода. Принуден е да суши храната си, да приеме, че ще свали доста килограми и отново, че времето ще се разваля. Въпреки това не се предава.
Сила дават и феновете, които намират време да пишат в социални мрежи и да подкрепят всеки следващ километър. Кирил има активен GPS и страница, където всеки може да го следи. Благодарение на соларни батерии, той по всяко време може да споделя постове в социалната мрежа. Хората, които се включват в профила не са само почитатели на каяка, но и истински търсачи на силни усещания, които разбират какъв точно е залогът.
Освен това има възможност да пуска и музика по време на своите маратони. Използва музиката на Сейнфийлд за отпускане и заспиване през нощта. По някое време ще вижда стотици делфини, които идват, за да се запознаят с чудатия човек, те искат просто да бъдат потупани по гърба, но са и приятна компания в последните дни от приключението. В един момент ще обяви, че когато делфините си тръгват, виновна може да бъде само Селин Дион, тъй като нейният албум е бил включен в този момент.
Кирил използва стъпките и маршрута на Ед Гилет, който преминава през този път от Калифорния до Хаваи през 1987 г. и използва немодифициран каяк за целта, като през около 90% от времето си няма никаква комуникация. Авантюристът признава, че дължи всичко на този човек, след като е доказал, че въпросното пътешествие наистина може да се случи.