Първото, за което се сещам като чуя Mitsubishi Eclipse, е ниска спортна бегачка – кабриолет. В сребристосиво. Което говори за това, че може би донякъде живея в 90-те.
Днес обаче годината е 2018 и новото Mitsubishi Eclipse Cross представлява нещо съвсем различно. Нещо красиво, стегнато и устремено напред. Това са най-най първите впечатления от новия модел на японския бранд – една видимо сполучлива комбинация между ефектен екстериор тип “купе” и SUV черти, с характерните за Mitsubishi стилово оформление и функционалност на високо равнище.
Докато потегляме с Eclipse Cross към легендарния български град Радомир, установяваме още приятни неща: адекватна маневреност и една изненадваща пъргавина в градски условия. Предвид класа на Eclipse Cross – SUV Coupe, пъргавината е последното, което очакваме от тази кола. Компактните SUV-овете може и да са на върха на автомобилната верига в последните години, но ако има нещо, с което те обичайно не могат да се похвалят, това е гъвкавост в града.
Eclipse Cross обаче е изключение. Успяваме да го паркираме на доста предизвикателно тясно място на една квартална улица, на което на пръв поглед може да влезе само Smart. Оказва се, че новият модел на Mitsubishi е много подходяща градска кола: такава, в която можеш да побереш кучето, бебето, количката на бебето, бабата, бутилките с минерална вода от Княжево за бабата, пет торби от ИКЕА и малко диванче, и да паркираш някъде спокойно.
Предвид все пак малкия й турбодвигател (1.5-литрово турбо), чудесна изненада е бързината й. Никаква мудност, никакво замисляне по светофарите. Единственият риск от това да си бърз на светофара, е че неизбежно те дразнят онези, които си правят следобедната дрямка зад волана на червен светофар. Но няма пълно щастие.
Има пълно удоволствие обаче: и когато става дума за спортното (но безопасно) каране в града, то е такова с Eclipse Cross. Комфортът на извънградското шофиране също е на ниво, а причината, типично в японски стил, е съвършената комбинация на малкия турбиниран двигател с безстепенната автоматична скоростна кутия (CVT).
Разходът на бензин не е сред впечатляващите параметри на Eclipse Cross, но изживяването си заслужава допълнителните литри.
Управлението и волана е много леко и с нищо не загатва за размерите и теглото на този SUV, а Auto Hold функцията внася допълнителна лекота в шофирането в София, Перник, Ел Ей, Париж, Токио и където другаде в градски условия смятате да карате колата. Гъделичкащо и функционално допълнение във вътрешността са цветният дисплей над таблото, даващ информация за скорост и автопилот, както и стъкленият гръб на петата врата, който дава широка видимост назад, непостижима дори за малките хечбек автомобили.
Истинското SUV усещане е сериозно подсилено с гъвкавостта на задните седалки, чиито облегалки със 8-степенното си накланяне и 200 мм ход на регулиране, подсигуряват простор за пътниците, но могат и да претворят задната част в огромно пространство за багаж и куче (дори да не е пекинез).
Екстериорът е с нов червен цвят, който от Mitsubishi са нарекли „червен диамант“, като стандартното покритие се състои от полупрозрачни червени и прозрачни безцветни слоеве.
Относно интериора: хоризонталното арматурно табло, сребристите метални рамки и едноцветното оформление в черно/сребристо те карат да се чувстваш като в „Матрицата“. Тъй като междуосието е доста голямо, пътуването за четирима души с неманекенски размери е напълно възможно.
Ако ще ходите четирима човека към Кавала или на екскурзия до Виена и се чудите дали Eclipse Cross е подходящ за тази цел, да, подходящ е.
Е, вътрешните панели и бутони в купето не са изцяло нови, но може да се види, че дизайнерите са отделили повече внимание към детайли от интериора.
Имаме забележки и към мултимедийната система, която не е от най-бързите, но пък ако трябва на фона на една разумна цена да избираме между бърз автомобил и бърза мултимедийна система, е ясно кое ще предпочетем.
Да, 90-те бяха прекрасни с Бритни Спиърс, аудио касетките, Алф, дъвките Turbo, триолите, „Плодчетата“, детското меню от McDonald’s, което тогава не беше вредно (?), но трябва да признаем на настоящите времена, че предлагат едни доста по-добри автомобили. И Mitsubishi Eclipse Cross спокойно се нарежда сред тях.