Opel Astra в студ и жега

| от chronicle.bg |

Специалистите в Международния център за технологично развитие ITDC (International Technical Development Center) на Opel са в състояние да симулират условия, сравними с тези в пустинята Сахара. Живачният стълб на термометъра в Рюселсхайм в разгара на зимата преминава делението от 60 градуса по Целзий, а потта тече като река. В центъра на всичко това е новата Astra Sports Tourer, която се справя без проблеми с тези неблагоприятни условия. Меко и плавно моделът се носи на стенда за климатични изпитания, докато оглушителният шум от вентилационната система изпълва помещението на термичната камера с площ 60 квадратни метра.

Ден по-късно на същото място и по същото време наблюдателят се сблъсква с коренно различен сценарий – новият Opel Astra Sports Tourer е обвит изцяло с бяла премяна, покрита с тънък слой от лед. Просторното вътрешно пространство на компактния комби модел не се вижда отвън, тъй като прозорците са изцяло покрити със скреж и лед. Tемпературата в помещението е -40 градуса и никой не би могъл да издържи тук и минута без дебело зимно облекло. “Целта ни е да видим как материалите, използвани в Sports Tourer реагират при излагане на екстремни условия. Проверяваме също и промените във външния вид както и влиянието на екстремно високите и екстремно ниски температури върху размера на фугите между отделните елементи например,” обяснява целта на изпитанията водещият тестови инженер Ото Хемелман. С помощта на своя съставен от специалисти в различни области екип, той отговаря за процесите на пълно потапяне на новите модели в условия на изгаряща жега и смразяващ студ.

Стендът за изпитания при ниски и високи температури – наричани също циклични термични тестове, е част от задължителната програма в процеса на разработка на моделите на Opel също както и тестовете в акустична и електронна лаборатория. “В крайна сметка нашите клиенти по целия свят ще управляват Astra в най-различни климатични условия и зони,” споделя Хемелман. На тест е подложена Astra Sports Tourer със серийни спецификации и изпълнение – така се гарантира, че на тест ще бъдат подложени точно материалите, които клиентите по-късно ще получат в своите автомобили. В продължение на двуседмичната изпитателна фаза температурите се сменят всекидневно.

В климатичната камера може да бъде възпроизведена дори пряка слънчева светлина. “В случай, че Sports Tourer бъде паркиран някъде навън през лятото, температурите вътре в купето могат да достигнат 90 градуса,” отбелязва Хемелман. „С помощта на симулацията на слънчева светлина, нашият екип може да подложи на стресово изпитание толерансите на използваните в интериора материали. “Но тестваме също и колко дълго се налага да работи климатичната инсталация преди температурата във вътрешното пространство отново да стане поносима.”

 
 
Коментарите са изключени за Opel Astra в студ и жега