„Директните препоръки от уста на уста от приятели и семейството са далеч по-важен източник на информация за клиентите, обмислящи закупуване на даден продукт или услуга“, се казва в проучването на Boston Consulting Group.
В действителност застъпничеството за дадена марка оказва около четири или пет пъти по-голямо влияние за пазаруването, отколкото традиционните и социални медии.
Изследването се е провело сред 227 000 потребители по цял свят, включително САЩ, Франция, Германия и Япония.
Според данните половината от потребителите най-често се консултират с приятели и семейството си, преди да направят покупка. Следват интернет страниците на компаниите с 39 % и блоговете с 35%. Телевизията, както и вестниците и списания са с 13%, а социалните медии с 10%.
Препоръките от близкото обкръжение са истинския двигател на продажбите, програмите за лоялност на клиентите и опита на потребителите също са важни.
Извод от проучването е, че доволните клиенти са изхарчили повече.
Boston Consulting Group е глобална консултантска фирма, която съветва компании в редица области, включително маркетинг и продажби.