Забравете официалното спонсорство, Nike печели световното със кампания в социалните медии

| от |

Световното първенство започва след малко повече от седмица и докато феновете са заети с предвиждането на следващия победител, марките са още по-заети с рекламните си кампании.


riski

Световното предлага на марките масивна платформа в световен мащаб: 32 нации участват в турнира, а спортът има милиарди привърженици, за който четири седмици футбола ще е всичко.

За официалните спонсори на събитието това означава милиони долари приходи. ФИФА ще генерира около 1,4 милиарда долара в приходи от спонсортва от 22 компании. Шест от тях – Adidas, Coca Cola, Sony, Visa, Hyundai/KIA Motors и Emirates ще похарчат общо 730 милиона за да станат партньори от най-високо ниво.

biku

Но официалното спонсорство на ФИФА не е единственият начин да бъдеш забелязан на световното. Nike – прекият конкурент на Adidas в спортните облекла и предоставили екипите на 10 национални отбора, сред които Бразилия, Англия и Щатите не са официален спонсор на ФИФА, но кампанията им грабна вниманието на феновете по света. Nike стартира своята кампания “Рискувай всичко” в Youtube, Twitter, Instagram и други.

“Рискувай Всичко” е показно за това как да се използва популярността на дадено спортно събитие за насърчаване на компания чрез визуално съдържание, без да се харчат милиони за официално спонсорство. Ето как се прави:

YouTube

Това едноминутно видео е първото от многото в тази кампания, в която нито веднъж не се използват думите “световно първенство”, но препратките чрез култура и футболисти са очевидни. Видеото води зрителите към сайт на Nike, в който ви насърчават да споделите собствено спортно видео, с което имате шанс да бъдете публикувани на сайта им. С наближаването на мондиала компанията продължава да добавя клипчета във футболния си канал като намеква за събитието, без да го споменава.

Тwitter: раят на хаштаговете

Туитър акаунта @nikesoccer споделя със следящите го кадри от видеоклиповете. Тук отново не се споменава световното, но намеците са очевидни със снимки като тази:

Facebook Фейбук страницата на Nike публикува по малко от всички други социални мрежи. Видеота и снимки на известни футболисти се постват постоянно, отново с очевиден намек за предстоящото събитие.

Vine

Феновете на Nike във Vine могат да гледам микроклипове на футболни фаворити като Неймар и Марио Гьоце.

Чрез хаштага #magista потребителите са насърчени да публикуват собствени клипчета с маратонки на Nike.

Instagram

Подобно на YouTube канала им, Nike призовават инстаграм феновете си да качат и тагнат най-добрите си футболни моменти, които има шанс да бъдат поставени на официалния сайт на компанията. Снимките тук са далеч по-откровени и спонтанни от тези в други социални мрежи. Все пак има снимки на известни футболисти и големи спортни събития.

Резултати

Няма как да изчислим ефекта на кампанията на Nike докато не свърши световното и няма официални статистики, но видеото “Рискувай всичко” има над 8.7 милиона гледания в YouTube и е абсолютен хит. От известно време се вижда, че с помощта на внимателно планирани кампании с визуално съдържание може да се разтресе традиционният маркетинг. Ако методът на Nike продължава да бъде така успешен, това ще внесе напрежение при организаторите на спортни събития.

 
 
Коментарите са изключени за Забравете официалното спонсорство, Nike печели световното със кампания в социалните медии