Максималната скорост на влаковата композиция със седем вагона е била поддържана в продължение на 19 секунди. От JR Tokai твърдят, че този рекорд далеч не е пределът на възможностите на японския маглев. Те се надяват в близко бъдеще да достигнат скорост от 600 км/ч.
Предишният рекорд бе поставен на същото тестово трасе през декември 2003 г. Тогава бе постигната скорост от 581 км/ч.
В Япония работата над създаване на влакове, движещи се на магнитна възглавница, започва още през 70-те години на миналия век. Едва през 2011 г. е одобрен план за изграждането на първата линия.
Очаква се към 2027 година тя да свързва Токио и Нагоя. Идеята на проекта е разстоянието от 286 км между двата града да се взема от влака за 40 минути. / dir.bg