Както всеки, който туитва редовно, ще ви каже, има различни стилове туитване. На единия полюс стои внимателният, обмислен, „ще-се-опитам-да-направя-дълбоко-съждение“ туит. На другия се блещят „току що-видях-това-смешно-нещо-и-държа-да-го-споделя“ публикациите, които в повечето случаи са по-дразнещи и досадни за потребителите. Между тези две крайности се разполага и всичко по средата.
По време на скорошно проучване във факултета по комуникация в Лондонски университет са анализирани 235 милиона туита, които учените са събрали през лятото на 2013, за да тестват букет от хипотези относно начините, по които туитването от компютър се различава от туитването от телефон. Дали заради контекста на средата, в която туитваме, т.е. дома ни или извън него, или заради личностните характеристики на Туитващия, са открити някои значими разлики.
Ето ги и тях:
Лондонските social network специалисти са установили, че мобилните туитове са значително по-егоцентрични, по-насочени към човека, който поства. От „Вече 15 минути метрото закъснява“ до „Днес се чувствам тъжен от този дъжд навън“, мобилните потребители имат склонността да заливат другите в мрежата със собствените си проблеми и усещания повече от онези, които пишат от вкъщи.
Учените не са установили някакви статистически значими разлики в туитването що се отнася до пола. Но са хванали зависимост между мобилните и стационарните туитвания по отношение на тоналността на съобщенията.
Независимо от платформата, постовете с негативно съдържание са много по-изпoлзвани от мобилните потребители – откритие, което тепърва ще бъде развивано. Процентът негативни спрямо позитивни коментари също клони в полза на стационарните потребители, които, както става ясно, имат подчертана тенденция да пишат по-положителни и по-ведри туитове.
На фронта на егоцентризма, теорията на изследователите е, че „присъщата за мобилните устройва персонална природа“ кара хората да мислят по-тясно, в рамките на егоцентризма, когато туитват през телефоните си. За разлика от тях, онези, които туитват от вкъщи, имат по-широк поглед върху света и не са толкова фиксирани в това какво мислят и как се чувстват.
Обяснението за това, че туитовете, постнати от мобилните телефони, съдържат по-често с отрицателно съдържание, вероятно е фактът, че човек често туитва от телефона си, когато му се случва нещо в движение, а то обикновено е по-скоро негативно. Шансът нахален шофьор да ни засече на улицата е доста по-голям от възможността да открием смисъла на живота си, докато пресичане. Туитванията от дома, обичайно са по-обмислени и хората по-рядко изливат какво усещат точно в момента.