Toyota официално обяви намерението си да пусне в продажба автомобили, които сменят пътното платно с една натискане на бутона и са способни да взимат решения в движение.
Инженерите от Тoyota направиха демонстрация на новите коли, с което опровергаха слуховете, че са изостанали от конкуренти си Apple и Google, които също разработват самостоятелни автомобили. Но от Toyota не си губят времето: наскоро компанията наля 50 млн. долара за проучвания на изкуствен интелект и нае известния експерт по роботика Гил Прат.
Представеният вчера Lexus, който има интегриран изкуствен интелект, все още не може да се включи в реален трафик, където има пешеходци, мотористи, велосипедисти, изскачащи животни пр., но вече може сам да преценява скоростта и траекторията на движение.
Към момента безпилотните автомобили все още ще имат нужда от шофьори, тъй като вариантът по пътищата да се движат коли-фантоми на този етап не е приемлив и безопасен. Човешкият фактор няма да бъде изолиран – режимът на автопилот ще може да бъде прекратен от шофьор само с едно натискане на спирачката или хващане на волана.
Темата за безпилотните автомобили създава напрежение в автоиндустрията, тъй като високотехнологичните компании като Google и Apple също се включват в борбата за сърцето на автомобилните клиенти и демонстрират надмощие на високите технологии в съвременните коли. Автомобилните гиганти като Toyota, Daimler и Nissan обаче не отстъпват и все повече инвестират в автоматизираното бъдеще на колите си.
Към момента обаче има важни въпроси, които не са изяснени – например как ще се случва регулацията на самостоятелните возила. Преди да се появят объркани служители на КАТ, които се почесват по главата, докато шофьорът на автомобила седи на задната седалка и твърди, че неговата Toyota не прави грешки и не дава подкупи, законите за движение по пътищата ще трябва да бъдат основно ревизирани.
Източник: BBC