Най-голяма част от запитаните смятат да купят таблет за децата си – 39%. Останалите ще избират устройството за роднини или за себе си.
Едва 6% планират да закупят таблет за повече от един човек.
В разрез с тенденциите за родителска война с технологиите, 80% от анкетираните смятат, че таблетът е подходящ за деца. 32,9% от потребителите на таблети мислят, че подходящата възраст на децата за първи таблет е между 5 и 7 годишна възраст.
Проучването показва и че българите са активни потребители на таблети. 65% отзапитаните използват устройството между 1 и 4 часа на ден, а около 15% достигат и до 8 часа пред таблета.
Българските онлайн потребители посочват, че процесорът (76%) и животът на батерията (73%) са най-важните характеристики на таблета. Марката е на трето място по важност с 45%.
Тъч скрийн възможностите са важни за 45%, а 40% посочват компактния размер.
79% от потребителите използват таблета си за сърфиране в интернет, 72% за социални мрежи. Немалка част – 69% от респондентите четат новини на таблета си, а 68% го използват за e-mail. По-малко от половинта – 45% използват таблетите си за електронно пазаруване и за игри.
Анкетираните са готови да похарчат за нов таблет между 200 и 500 лева.
Онлайн проучването е проведено сред 304 българи, на възраст 18 до 55 години в периода 17-20 ноември 2015.