Stinger e следващата крачка от революцията на KIA

| от chronicle.bg |

Kia Stinger е най-бързата, най-спортната и най-скъпата Kia.

Моделът е еволюция на концепта Kia GT4 Stinger и представлява GT купе с четири врати и вълнуваща гама двигатели. Топ версията се задвижва от 3,3-литров бензинов V6 мотор с мощност 365 конски и две турбини, но Kia ще предлага и по-скромен мотор – 2-литров 4-цилиндров редови двигател, също с турбо и мощност 255 конски сили. За да се представя успешно Stinger в Европа дизеловият мотор е задължителен – в случая 2,2-литров турбодизел с 200 конски сили, осигуряващ на автомобила ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди.

Всички версии ще се предлагат с 8-степенен автоматик, а клиентите ще могат да избират между задно предаване и задвижване 4

Stinger e логичното развитие на моделната гама на Kia, която започна осезаемо да се променя с идването в компанията на Петер Шрейер. През септември Шрейер отбеляза 10 години в Kia и резултатите му в компанията са повече от впечатляващи. През 2006 Шрейер стана главен дизайнер на Kia, след това пое и поста на президент, а за тези 10 години производството на корейската марка отскочи от 1,1 милиона през 2005 на 3,05 милиона през 2015 година.

_MG_1093

Началото на промените

„Когато започнах в Kia, беше много важно да наложим идентичността на марката – Шрейер. – До този момент моделите на марката бяха неутрални, когато срещнеш такава кола на пътя, не знаеш дали е корейска или японска, това трябваше да се промени.”

През годините Шрейер и екипът му налагат като запазена марка на моделите на Kia радиаторната решетка тип „нос на тигър”, но всъщност това е само най-лесно разпознаваемият елемент от дизайнерската философия на Шрейер.

„За дизайнерите е важно да имат по-широк поглед, не само върху автомобилите – обяснява Шрейер, като прави паралел между развитието на стилистиката на Kia и бума на корейската модерна култура. – Те трябва да се интересуват от архитектура, изкуство, музика, индустриален дизайн… от най-различни неща. Ние влияем върху тези неща от живота и те влияят върху нас.

„Сега хората знаят повече за Корея, не е само Kia и Gangnam Style – допълва дизайнерът. – Корея има много лица, от една страна е мегаполисът Сеул, от друга – тишината и концентрацията, така характерни за азиатската култура.”

Основният въпрос, вълнуващ хората, видели за първи път Stinger обаче е доста далеч от особеностите на азиатския мироглед.

Ще може ли Stinger да засенчи най-известното творение на Шрейер – първото поколение на Audi TT?

Броени години по-късно се появява Stinger – моделът на Kia, който ще е пряк пазарен съперник на BMW 4 серия Gran Turismo и на Audi S5 Sportback.

KG6A2129

Истински спортен модел

В създаването и развитието на Stinger присъства още едно интересно име – Алберт Бирман. Подобно на Шрейер, и той има богат опит, натрупан в германска компания, но при Алберт нещата стоят малко по-различно – той е бившият шеф на М-дивизията на BMW. Сега той е главният инженер на Kia и техническото и инженерно развитие на модела протича под негово наблюдение.

KG6A2535

Стъпките на Шрейер

Още през 2010 година Петер Шрейер формулира една почти еретична за времето си теза – че хибридите или по-екологичните модели не трябва да се различават на външен вид от т.нар. „конвенционални” автомобили.

„Няма причина да съществува такава разлика в дизайна – категоричен е Шрейер. – При нас в Kia, първият такъв проект беше Sportage и мисля, че се справихме добре. Защо авангардната аеродинамика да е запазена за хибридите или пък всички кросоувъри да са задължително с ръбати форми?”

По време на салона в Женева през 2010 година Шрейер прави още една стъпка към бъдещето. На същото това изложение Шрейер полага и основите на проекта Stinger, като казва пред едно австралийско списание, че мисли за спортен автомобил.

„Досега всичките автомобили на Kia са били масови модели, такъв е профилът на компанията – потвърждава дизайнерът. – И само днес около 10 човека ме питаха дали ще направим спортен модел. Признавам, това е повече от интересен въпрос. В момента нямаме нищо предварително подготвено, но бих искал да се пробваме в тази посока… ние трябва да създадем очакване и търсене.”

KG6A2571

Минало и бъдеще

Помните ли Фердинанд Пиех, бившият президент на Volkswagen, предишният работодател на Шрейер? Насред глобалните последствия от скандала „Дизелгейт”, дебютът на Kia Stinger в Детройт накара медиите да извадят на бял свят едно изключително интересно изказване на Пиех от 2012 година. Тогава, шест години след напускането на дизайнера, Пиех най-после признава, че германците са допуснали грешка.

„Съжалявам, че изпуснахме Петер – обясни Пиех пред медиите по време на автомобилния салон в Ню Йорк през 2012 година. – Идването му се отрази благотворно на Kia, а той създава страхотни коли за корейците, които стават все по-сериозен съперник на световния пазар.”

Още снимки на Kia Stinger – вижте в галерията.

 
 
Коментарите са изключени за Stinger e следващата крачка от революцията на KIA