Карикатурите на „Шарли Ебдо“ са две. На едната над изобразеното мъртво дете стърчи реклама на „Макдоналдс“ с клоуна Роналд Макдоналд, на която пише „Две хепи менюта на цената на едно“. Заглавието на карикатурата е „Толкова близо до целта“.
На другата карикатура край удавеното дете е изобразен човек, приличащ на Христос, като отгоре пише: „Християните ходят по вода, мюсюлманските деца се давят“. Заглавието отгоре пък гласи: „Доказателството за това, че в Европа господства християнството“.
Двете карикатури предизвикаха вълна от негативни коментари в социалните мрежи. Потребители ги определиха като обидни и обвиниха изданието в използване на смъртта на Айлян за сатирични цели.
От сатиричното издание посочиха, че карикатурите не се надсмиват над гибелта на дететето, а чрез тях изразяват своята болка по повод бежанската криза в Европа.
В карикатурите може да се усети критика както към намесата на САЩ в Сирия, така и към противопоставянето на религиите.
През август „Шарли Ебдо“ пак бе подложен на критика заради карикатура на изчезналия малайзийски „Боинг“.
Светът насочи вниманието си към карикатурите на известното издание, след в началото на годината при терористичен акт в редакцията му бяха убити 12 души.