New York Times е първата традиционна медийна компания, която успешно премина от хартиена към цифрова медия.
Издателският гигант обяви, че вече е преминал един милион цифрови абонати, малко повече от четири години след обявяването на т.нар. paywall или такса за достъп.
Изданието вече има повече от един милион дигитални читатели, по-точно 1,1 милиона. Новината е забележително събитие за дигиталните медии, тъй като хората продължават да заменят печатното издание с версии за таблет, Web и смартфон.
„Това ни поставя в уникална позиция сред световните доставчици на новини“, казва Марк Томпсън, президент и главен изпълнителен директор на The New York Times Company. „Вярваме, че няма друга новинарска организация постигнала толкова цифрови абонати, колкото нашата или подобни приходи от абонамент.“
New York Times поддържа само три цифрови плана за плащане – един за Web и смартфони, струващ 3,75 долара на седмица, един за Web и таблети 5 долара на седмица и един за всички цифрови платформи – 8,75 долара на седмица. Това е т.нар.“ soft paywall“ подход, с който читателите все още могат да четат до 10 статии на месец безплатно.
Издателят въвежда и партньорства с трети страни, за да подпомогне разпространението на своето съдържание. Преди няколко седмици New York Times съобщи сдружаването със Starbucks за безплатно разпространение на статии за членове от програмата за лоялност чрез мобилното приложение на Starbucks.