Младите потребители на Facebook са намалели с над 11 милиона от 2011 година насам, сочи изследване на консултанската компания iStrategy Labs, цитирано от TIME.
Анализаторите са проучили данните от платформата за социална реклама на Facebook и са установили, че 4 292 080 по-малко ученици на гимназиална възраст използват мрежата. Сред студентите потребителите са намалели с 6 948 848 души.
Рекламодателите ценят младата аудитория, тъй като нейните вкусове и предпочитания по-лесно могат да бъдат моделирани, така че тези данни могат значително да се отразят на рекламните тарифи на Facebook.
От друга страна рекламата в най-голямата социална мрежа не е свързана само с масовото достигане до млади потребители. Едно от големите предимства на Facebook е, че притежава толкова много информация за потребителите си, че може по-ефективно да прицелва рекламите.
Ако компанията докаже, че е способна да намира най-добрата публика за даден продукт, то тя може и да не се тревожи за отлива на млади хора.