През 2010-а година най-големият сайт за запознанства в света OkCupid прави проучване, което цели да установи кой тип физиономии на снимките на техните потребители привлича най-много лични съобщения.
За жените се оказва, че най-подходящият избор е добре познатото ни закачливо нацупено изражение, придобило световна слава като „дъкфейс“. Като ако дамата е насочила погледа си директно към камерата, тази палава муцунка работи по-успешно дори от усмивка.
Изненадващо е, че дори при мъжете дъкфейсът с поглед към обектива е успешен избор за снимка точно толкова, колкото и просто снимка на усмихващ се мъж.
През 2015-а година група учени от Технологичния университет в Сингапур се впускат в по-подробен анализ на явлението „дъкфейс“.
Те разглеждат 123 селфита, взети от китайски сайт, подобен на Twitter и карат всеки един от хората на снимките да попълни въпросник.
Междувременно следят дали на снимката човекът прави въпросната закачлива муцунка и дали гледа в камерата.
Резултатите показват, че онези, които са избрали дъкфейс за изражение на своите снимки, са по-склонни да бъдат невротични, раздразнителни и мрачни.
Експериментът включва и мненията на 107 студенти за личностите, които според тях седят зад лицата на снимките.
Окaзва се, че студентите смятат, че онези, избрали да направят „дъкфейс“, са по-безотговорни и по-малко организирани, въпреки че инициаторите на проучването не откриват реални свидетелства за подобна зависимост.
В резюме, онлайн свалячите намират дъкфейса за много секси, а студентите смятат, че той говори за липса на определени нравствени качества. Учените пък заключават, че любимата на милиони жени по света физиономия за селфи издава емоционална нестабилност.
Трудно е да се направят генерални изводи от това заключение, но като цяло важното е човек да се харесва на профилната си снимка, без много да го интересува какво мислят останалите по въпроса.