Комисията за защита на конкуренцията е наложила глоба от 1 865 332 лева на „Лидл България ЕООД енд Ко“ за заблуждаваща рекламна кампания, съобщиха от пресцентъра на контролния орган. Сумата е 0.35 % от оборота на дружеството за предходната финансова година.
Санкцията е заради рекламната кампания под мотото „Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl„. Според КЗК тя е била с подвеждащи и непълни условия.
От комисията смятат, че кампанията е внушавала, че голямата награда може да се спечели през двата етапа на играта, докато в действителност това било възможно само във втория етап на кампанията. „Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, относно механизма за включване в същата е от естеството за доведе до объркване от страна на потребителя и оттам до невъзможност да направи обоснован търговски избор“, казват още от КЗК.
Към момента няма официална реакция от страна на „Лидл България“, но компанията вероятно ще обжалва санкцията.