Купувачите, които сменят опашките, чакат най-дълго

| от chr.bg, БТА |

Учени от Харвард установиха, че сменянето на опашката в магазина е лоша тактика, защото така човек обикновено чака по-дълго, съобщи в. „Дейли телеграф“.

Последният на опашката обикновено е по-нервен и е два пъти по-вероятно да се премести на съседна каса, дори и там да има повече хора. Вероятността въобще да се откаже от покупката пък е четири пъти по-голяма.

Решението според учените е човек да се разсее, като заговори стоящия преди него на опашката. Така скоро зад него ще застане някой друг.

Експериментът бил направен компютърно. Учените от Харвардското бизнес училище казали на доброволците, че ще им отнемат само пет минути. В действителност тестът продължил само минута. Когато доброволците сядали пред екрана, трябвало да чакат, докато видят виртуална опашка. След това можели да чакат, да се преместят на друга опашка или да си тръгнат. Около 20 процента от участниците проявили нетърпение и се преместили на друга опашка, като така чакали около 10 процента по-дълго, отколкото ако си били останали на мястото. Тези, които сменили мястото си два пъти, в крайна сметка чакали с 67 процента по-дълго.

 
 
Коментарите са изключени за Купувачите, които сменят опашките, чакат най-дълго