Поляците са купили през 2014 г. 15 млн. л. вино, произведено в България, което прави българското вино лидер на полския пазар, съобщава БТА, като цитира полските медии.
Продажбите на български вина през миналата година са се увеличили с 10%, надминавайки като обем Франция и САЩ, които остават на втора и трета позиция на полския пазар със съответно 9 и 8 млн. л продадено вино, следвани от Испания и Португалия с по 7 млн. л.
Заради сравнително ниските цени на българските вина обаче по стойност на продажбите (малко под 190 млн. полски злоти) те остават на трето място след френските и американските.
Винопроизводителите все още се борят за пазарни позиции в Полша, като поляците изостават по потребление на вино. Според консултантската компания KPMG средно те изпиват едва 5.5 литра вино годишно. / money.bg