Не само децата обичат да играят. Възрастните също искат да открият детето в себе си, затова е важно, когато цялото семейство играе заедно.
Според изследване от 2014 година, родителите искат да прекарват повече време с децата си, но са твърде заети. Въпреки това родителите днес прекарват повече време с децата си спрямо 70-те години, когато днешните родители са били родени.
Те не просто искат да имат време за децата си, а и това време да бъде прекарано качествено.
Много родители обаче признават, че се чувстват „твърде стресирани, за да се насладят на игра с децата си”. И затова се чувстват виновни. Във Франция, Германия, Холандия, Испания, Великобритания и САЩ все повече родители казват, че нямат достатъчно време да играят с децата си. Такъв отговор дават и над 60% от родителите в Индия.
От друга страна, повечето деца чувстват, че родителите им организират твърде много неща за тях извън училище и все повече деца изпитват нужда от повече време с родителите си. Над 73% от родителите и половината от децата искат да имат повече време за забавления със семейството.
Затова и ИКЕА предлага нова колекция, чиято мисия е да вдъхнови възрастните и децата да играят заедно повече. LATTJO предлага разнообразие от игри и играчки за забавление у дома и на открито, за създаване на музика, за ролеви или настолни игри за малки и големи, и дори мобилно приложение, с което цялото семейство може да продължи да играе дистанционно.
„Знаем, че светът иска и се нуждае от повече игра. С помощта на собствено проучване открихме, че 50% от всички възрастни искат да открият детето в себе си и че децата и техните родители биха желали да играят по-често заедно“, казва Мария Торн, мениджър детски асортимент в ИКЕА.
В глобалното проучване IKEA Play Report вземат участие близо 30 000 души от цял свят, като повече от 16 000 от тях родители, 6 000 са деца и 7 000 са младежи. Те отговарят на въпроси, свързани с играта и всекидневието. ИКЕА анализира огромния материал от проучването и изготвя Доклад за игрите, който е в основата на новосъздадената колекция.
Колекцията е съпътствана от 25 кратки анимирани истории, създадени в партньорство с филмовата компания DreamWorks Animation. Всяка история има за цел да разшири въображаемия свят на LATTJO героите.
„ИКЕА и DreamWorks Animation вярват в значението на играта за всеки. Ние споделяме една и съща страст за велики истории. Доволни сме, че DreamWorks Animation ни съдейства да разкажем историята на LATTJO, а самата колекция ще помогне на нашите клиенти да създадат своя собствена история. Това партньорство ще продължи със създаването на нови истории и продукти и преди всичко: с повече игра – заедно!“ коментира Синди Андерсен, мениджър бизнес направление детски продукти в ИКЕА.
LATTJO героите са вдъхновени от насекоми, кореноплодни, животни и растения и се появяват в отделните продукти на колекцията. Серията е налична в ИКЕА от 31 октомври.