Бирата и американците

| от chronicle.bg |

Според Асоциацията на пивоварите в САЩ има над 3 400 пивоварни – най-големият брой от 1873 г. насам.

И ако броят им е рекорден, то американският пазар на бира се контролира от 9 компании, които държат 90% от продажбите за 2014 г. (Любимите бири на американците можете да разгледате в нашата галерия).

Лидер сред компаниите е Anheuser-Busch InBev. Тя произвежда около 20 марки, най-известните сред тях са: Budweiser, Bud Light, Busch, Boddington’s Stella Artois, Beck’s, Hoegaarden, Leffe, Kirin, Landshark Lager, Goose Island, 10 Barrel, Blue Point, Elysian, Redbridge, Natural Light, Shock Top, Wild Blue и Oculto. Делът на компанията на американския пазар е 45%, което е повече от този на крафт бирата (11%) и вносната бира (29%) взети заедно.

MillerCoors – Съвместното предприятие между MolsonCoors и SABMiller произвежда 26% от бирата, която се продава в САЩ. Самата Coors Light представлява 8% от всички продажби.

Constellation Brands е специализирана в продажбата на вина и спиртни напитки, но когато Министерството на правосъдието в САЩ определи преди няколко години, че Anheuser-Busch InBev не може да продава продукти от наскоро придобитата от нея Grupo Modelo, Constellation се превърна от вносител и дистрибутор на тези марки в техен източник в САЩ. Най-известната сред тях е Corona, но Modelo, Pacifico и Victoria също имат своите фенове.

В крайна сметка това носи успех на фирмата, тъй като продажбите на мексиканска бира са се увеличили с 10% като количество и 13% като печалби през последната година.

Heineken USA притежава едва 4% от пазара на бира в САЩ и 8,4 милиона барела производство, което е учудващо предвид успеха на марката в Европа. И ако Heineken и Amstel не са сред най-предпочитаните в САЩ, то компанията има далеч по-голям успех със сайдерите. Освен Strongbow, една от най-продаваните марки сайдери е Dos Equis, който бележи двуцифрен ръст за последните 4 години.

Pabst успя да продаде бира за 700 млн. долара миналата година при едва 250 млн. долара през 2010 г.

Компанията планира пивоварна в Милуоки, а градовете от Балтимор до Сан Антонио се надяват марките им да си възвърнат някогашната слава.

Миналата година Boston Beer Co. пласира едва 4 млн. барела, но компанията произвежда най-продавания сайдер в САЩ.

Притежаваната от Florida Ice and Farm Company North American Breweries е поредица от продажби и придобивания. NAB е една от малкото пивоварни на крафт бира, които отчитат спад на продажбите и пазарния си дял. Производството е спаднало с 5,4% през последната година, а делът ѝ на пазара вече е едва 1,1 на сто, което все пак е повече от големи крафт пивоварни като Sierra Nevada и New Belgium и дори някои вносители.

Продажбите на Diageo за миналата година са 2,3 милиона барела или с 4,2% по-малко от година по-рано. Те основно се уповават на Guinness.

Craft Brew Alliance и тяхната Kona, Gambrinus със Shiner и Duvel Moortgat USA допълват картинката.

Пазарът расте и се променя динамично, а марките вече не могат да разчитат на лоялност. Затова експериментират с все по-нови и по-нови марки. Какво по-хубаво?

 
 
Коментарите са изключени за Бирата и американците