България е на 45 място по постиженията на 15-16-годишните ученици

| от chronicle.bg, по БТА |

България е на 45 място от 72 страни, участвали в международното изследване PISA 2015 за оценяване на постиженията на 15-16-годишните ученици в три познавателни области – природни науки, математика и четене, като акцентът в изследването през 2015 г. е върху природните науки. Това обяви Светла Петрова – национален координатор на изследването.

В Министерството на образованието и науката днес беше представен националният доклад „Природните науки и технологии в училището на ХХI век. Резултати от участието на България в Програмата за международно оценяване на учениците – PISA 2015“. Изследването у нас е направено през април и май 2015 г., като в него са участвали 6363-ма ученици, родени през 1999 г., от 180 училища в страната. За първи път изследването е било с изцяло нов формат, като хартиените тестови книжки за учениците са били заменени с компютърно базиран тест.

Резултатите от PISA от 2015 г. са по-добри от резултатите ни от 2006 г., но въпреки това съдържат изключително притеснителни заключения, каза вицепремиерът и министър на образованието и науката в оставка Меглена Кунева. По думите й „едва ли има министър, който да каже лесно, че 37,9 от младежите в България са функционално неграмотни по природоматематически науки, а по четене и математика този процент е още по-голям“.

„В изследването по четене, под второ равнище или функционално неграмотни, но това не са неграмотни ученици, са 41 процента от участвалите български ученици в проучването“, каза Светла Петрова. Тя обясни, че по математика функционално неграмотни са 42 процента от българските ученици, участвали в PISA 2015, а по природни науки функционално неграмотни са 37,9 процента от учениците ни. Петрова коментира, че PISA не е тест за интелигентността на учениците, а изследването оценява способността на учениците да анализират и да използват знанията си в реален житейски контекст.

 
 
Коментарите са изключени за България е на 45 място по постиженията на 15-16-годишните ученици