Американското списание Forbes публикува годишната си класация на най-скъпите марки в света. Тя за пети пореден път бе оглавена от Apple. В първата петица влизат още Google, Microsoft, Facebook и Coca-Cola.
Apple остава безспорен фаворит и тази година, независимо от това, че за пръв път от 13 години, имаше понижаване на тримесечните печалби, а акциите на компанията паднаха с цели 30% спрямо пика отпреди една година. Журналистите на Forbes оценяват бранда Apple на 154.1 млрд. долара, което е с 87% повече от резултата на втория в класацията Google.
Според Forbes силата на марката позволява на Apple да продават своите смартфони на по-висока цена, независимо от това, че по характеристиките си те не се различават особено от продукцията на Samsung.
На второ място в класацията e Google с 82,5 млрд. долара, следван от Microsoft, чиято марка се оценява на 75,2 млрд. долара. Coca-Cola запазва четвъртата позиция, като нейният бранд е поскъпнал малко спрямо предходната година от 56 млрд. долара до 58,5 млрд. долара.
Първата петица завършва с Facebook – 52,6 млрд. долара, който изпреварва IBM. В десетката влизат още Toyota, Disnеy, McDonald’s и General Electric.