Шефът, който се опита да съсипе бизнеса си

| от chronicle.bg |

Питър Рейнхард, и то с усмивка на уста, признава, че в определен момент е бил решен да се откаже от бизнеса си, който днес се развива стремглаво.

Преди това той и трима негови приятели са опитали с две други бизнес идеи. И двете се провалят. Първата идея, Classmetric – система за дефиниране на проблеми на конкретен бизнес, беше „пълно бедствие“, казва той. Втората – онлайн система, която помага на университетските преподаватели да разберат колко добре студентите им разбират лекциит – се проваля още в първия си опит, защото „студентите директно отидоха във Facebook“.

По време на предишните си два опита обаче Питър, Калвин Френч-Оуен, Иля Володарски и Иън Сторм Тайлър (който вече не е част от екипа), създават едно малко парченце програмен код, който ще стане основата на днешната им успешна компания Segment.

Кодът работи като канал, който свързва информацията за потребителите от различни сайтове. През декември 2012 година другите трима основатели предложили на Питър да ползват кода като база на нов бизнес. Той обаче отказал категорично.

„Казах им, че това е най-лошата идея, която съм чувал. Карахме се по този въпрос, всичките четирима човека, по цял ден.“

Проблемът беше, че този код е open source – всеки може да го ползва безплатно. Следователно Питър не виждал начин подобна услуга да бъде печеливша. В крайна сметка те правят план, който Питър разчитал да ги убеди веднъж завинаги, че това е лоша идея. „Планът беше да направим много красив уебсайт с информация какво прави продуктът, който дори не беше готов. Ще го пуснем на програмистите по света и ще видим какво ще стане“, казва Питър, убеден, че те няма да имат никакъв интерес. „Това ще е краят на идеята. Със сигурност!“

Питър греши. Само след 24 часа фирмата вече е бомбардирана с имейли.

След 5 почти безсънни дни, екипът разполага с първа версия. Въпреки, че кодът е свободен за ползване, компанията реализира продажби.

Segment става популяра, защото дава възможност на компаниите да се справят с добитата информация за потребителите си, както и да определят пазарските им навици. „Ние сме като водопровода за една фирма“, казва Питър.

След по-малко от месец имат вече 70 клиента. През октомври 2018 година клиентите им са около 19 000 – от стартъпи до гиганти като IBM, Levi’s и 21st Century Fox.

„Ние произлизаме от култура, в която не сме свикнали да плащаме за софтуер. Затова в началото ни беше страх да поискаме $120 на година за абонамент. После разбрахме, че някои фирми биха платили $120 ооо на година.“

От Segment не разкриват оборота си, но Forbes калкулира, че годишната им печалба е около $45 милиона за 2017.

 
 
Коментарите са изключени за Шефът, който се опита да съсипе бизнеса си