Ентусиазираните кандидати за най-щурото спускане със самоделни безмоторни колички в състезанието Red Bull Soapbox са близо 100. Колко ли проекта ще бъдат представени тази година и кои от тях ще бъдат одобрени за участие в надпреварата на бул. „Черни връх“ на 30 септември?
Всяка от самоделните колички трябва да бъде задвижвана само от гравитацията и креативността на състезателите. Кандидатите трябва да впрегнат въображението и нестандартното си мислене, за да ни впечатлят с оригиналност – не са препоръчителни „рециклирани“ автомобили, мотори, булдозери и други подобни. Конструиращите трябва да помнят, че безопасността е на първо място – наличието на кормило и спирачки е задължително, а каските ще бъдат осигурени от организаторите. Техническите параметри остават без промяна: сапунерката да не е по-широка от 2 м, по-дълга от 6 м, по-ниска от 2.5 м. Също да има отстояние поне 10 см от земята, както и да не тежи повече от 80 кг. Допуска се навигатор, но той не е задължителен. Съотборниците на „шофьора“ могат да засилят количката, но само до стартовата линия. Щом тя пресече СТАРТ-а, вече никой не може да я бута напред. Водачите на количката трябва лесно да могат да излязат от вътрешността й при нужда.
Колкото по-забавна, чудна, запомняща се и невиждана е количката ви, толкова по-голям е шансът ви да спечелите. Журито обаче ще оценява и шоуто на отбора преди спускането. Всеки отбор трябва да впечатли и със своите скандални костюми, актьорско майсторство, хореография или каквото друго прецени, за да изкопчи от оценяващите 10-те точки, а от публиката– най-широките усмивки.
Но състезанието си е състезание. Гледайте така да конструирате „сапунерката“ си, че тя да е достатъчно здрава и бърза, за да финиширате върху нея с най-добро време. Дали безмоторното ви превозно средство ще бъде кола-сандвич, огромна бебешка количка, октопод, катерица, летяща чиния или каквото и да е друго нещо или същество, не забравяйте основната цел на Red Bull Soapbox състезанията по цял свят е всеобщото забавление! Състезанието дава пълна свобода на въображението и новаторството, защото това е същността на марката – да дава крила на хора и идеи, без граници и ограничения. То предизвиква както опитни състезатели, така и авантюристи, мечтатели, експериментатори и всички, дръзнали да не се вземат на сериозно и са готови да дадат крила на най-смелите си идеи.