Ново проучване откри, че старата музика е много по-запомняща се за милениалите, отколкото съвременните парчета. Песните от златната ера на поп музиката (1960 – 1990) остават в паметта на младите много по-често, отколкото тези от 21 век.
В изследването група милениали трябваше да познаят хитове от различни десетилетия. Общо 643, участниците на възраст между 18 и 25 години са показали много по-силна памет по отношение на старите хитове (1960 – 1999), отколкото към съвременните (2000 – 2015).
Ръководителят на изследването, д-р Паскал Уалич от Университета в Ню Йорк, казва: „Периодът от 60-те до 90-те години е специален за музиката, което се отразява и от проучването ни. Хитовете от това време са много по-разпознаваеми за младите хора, отколкото днешните.“
В миналото класации като US Billboard, например, имат много по-разнообразно съдържание.
По време на експеримента, участниците чуха „When a Man Loves a Woman“ на Пърси Следж (1966), „Baby, Come Back“ на Player (1977), „The Tide is High“ на Blondie (1980), „Knock Three Times“ на Dawn (1970), „I’m Sorry“ на Джон Денвър (1975), „Truly“ на Лайнъл Ричи (1982), както и други. На всеки участник бяха пуснати случайни части от 7 случайно избрани песни (от плейст с 152 песни) като след това той трябва да каже познал ли е песента или не.
Учените забелязали силен спад в разпознаваемостта на песните, записани между 2000 и 2015 година. Същият, но по-бавен спад се забелязва и за песни от предиода 1940 – 1950.
Оказва се, че колкото е по-разпознаваема една песен, толкова повече слушания има в Spotify. Платформата излиза през 2008 година, след 90% от песните в изследването. И все пак милениалите избират да я използват за слушане на стари хитове.