В последните няколко години машината, в която Холивуд вложи толкова много пари от началото на века, се обърна срещу самия него. Защо? Защото за стогодишната си история, това място винаги е успявало да пази баланса между високите художествени продукти и тези, чиято цел е единствено краткотрайното развлечение. На това се крепят както престижа му, така и доброто му финансово състояние.
И докато второто не го грози никаква опасност (както ще видите след малко), то първото беше поставено под въпрос през последните дни. Причината е въвеждането на нова категория в Наградите на Академията на САЩ („Оскар“) за „Най-добър популярен филм“. Решението на Академията беше посрещнато с неодобрение от критиците и повечето зрители. Вече ви казахме нашето мнение по тази меко казано, опорочаваща смисъла на „Оскарите“ категория.
Кои филми обаче ще могат да се класират за нея?
Това предстои да бъде уточнено от борда на директорите. Какво значи „популярен филм“? В какви мерни единици се измерва понятието „популярност“? Това все още не знаем, но едно е сигурно – парите ще имат значение. Защото филмите с най-много пари привличат най-много публика, а колкото и да е абсурдно, на това (поне на думи) се надява Академията… филмите, които се гледат повече, да бъдат включени в церемонията, за да привлекат повече аудитория.
И тъй като приходите са единствения признак, по който на този ранен етап можем да се ориентираме, предлагаме на вашето внимание 10-те най-печеливши заглавия в световния бокс-офис на 2018 г. до този момент. Данните са на Box Office Mojo. Статистиката е следната: от 10 филма 2 са анимации, 7 са продължения на вече успешни поредици и само 2 са нови заглавия. Изводите за състоянието на „популярните“ филми, вярваме, можете и сами да си направите. За повече информация относно светите холивудски финикийски знаци, разгледайте галерията горе.