„Оскар“ за най-популярен филм: новите правила на Академията

| от chronicle.bg |

Качественото кино изисква много жертви. Най-голяма е жертвата на аудитория. За събитие от мащаба на „Оскарите“, това е недопустимо. Точно пет месеца след като церемонията по раздаването на най-престижните награди в киното отбеляза най-ниския си рейтинг в историята (26 млн. зрители, но бройката отчита само тези, ползващи телевизор), от борда на директорите обявиха въвеждането на някои драстични промени в раздаването на „Оскарите“. В отворено писмо до всички членове са описани промените, които ще влязат в сила още догодина, на церемонията на 24 февруари. Целта им е да се възобнови интереса към събитието.

За широката аудитория може би най-важната промяна е въвеждането на нова състезателна категория, „Най- популярен филм“.

Подробности около критериите за кандидатстване предстои да бъдат уточнени, казва се в писмото. Реакцията на аудиторията не закъсня и повечето отправиха критики към Академията, че по този начин сама сваля престижа на наградите, чиято цел на теория винаги е била да оценява художествено издържаните филми. Според Академията това ще се отрази благоприятно на рейтинга на наградите, тъй като в миналото те винаги са били високи, когато в списъка с номинирани филми присъстват блокбъстъри. Засега е ясно само, че един филм може да се състезава и в двете категории: „най-добър филм“ и „най-популярен филм“.

Трите най-големи фактора за висок рейтинг на церемонията са домакинът, популярността на филмите и дължината на церемонията.

Другата голяма промяна е по отношение на третия фактор. За тези, които намират церемонията прекалено дълга (главно заради наличието на 24 състезателни категории, от които само няколко представляват интерес за масовата аудитория), се въвежда максимум времетраене от 3 часа. Това обаче може да бъде постигнато само ако раздаването на определени награди не бъде излъчвано в реално време. Кои ще са тези категории, също предстои да бъде уточнено. Според писмото, раздаването на наградите в тях ще се случва по време на рекламите и ще бъде излъчено по-късно на запис.

Този модел е популярен по време на церемонията на наградите „Тони“ (театралният еквивалент на наградите „Оскар“). Връчването на награди в по-малко популярните категории се случва преди същинската церемония и се излъчва по-късно на запис.

В своето писмо Академията също така уведомява членовете си, че церемонията на „Оскарите“ през 2020 г. се измества от 23 февруари на 9 февруари. Вероятно целта на тази мярка е да се придаде актуалност на събитието, тъй като досега то се е провеждало в самия край на сезона и е предшествано от множество церемонии на различни награди.

На последната церемония Академията беше събрала наистина добри заглавия, рекорден брой независими филми и нови имена в индустрията. Дали промените ще унищожат тази тенденция? Предстои да видим…

 
 
Коментарите са изключени за „Оскар“ за най-популярен филм: новите правила на Академията