The Neon Demon
Първият изцяло „женски“ филм на датчанина Никълъс-Уиндинг Рефн е едно от кинозаглавията, които ни вълнуват най-силно тази пролет. Филмът, който се концентрира върху младата Джес – момиче, което заминава за Ел Ей, за да се влее в мрачния свят на модата, изглежда кървав, черен, насилствен и прекрасно визуален. Като повечето неща на датчанина. The Neon Demon е част от конкурсната програма на фестивала и може да донесе втора награда на своя режисьор. Първата е от 2011-а, когато Рефн взе статуетката на фестивала в категорията режисура за филма си „Drive: Живот на скорост“.
Café Society
Филмът на Уди Алън, позициониран през 30-те години в Холивуд, ще открие фестивала утре и не е част от състезателната програма. В него участват Джеси Айзенбърг, Кристен Стюарт, Блейк Лайвли, Стив Карел, Кери Рорбах, Кори Стол, Джуди Дейвис и Паркър Пози. Писали сме повече за него и преди, сега само го очакваме и по нашите кина.
Любезните пичове
Черната комедия на Шейн Блек е извън конкурсната програма, но е другото заглавие, което е в нашите задължителни листи за гледане. Ръсел Кроу и Райън Гослинг – единият бияч, другият частен детектив, обединяват сили, за да намерят изчезнало момиче, като буквално се вливат, в света на порното и секса. Трейлърът на филма изглежда като нещо, което не е за изпускане.
Жулиета
Педро Алмодовар е най-екстравагантният познавач на женската душа. Донякъде и на мъжката. Но филмите му, в чийто център стоят онези гневни, чувствени, объркани, влюбени, луди и всякакви жени, са донесли на своя режисьор безброй награди. „Жулиета“, описван от някои хора, като „най-суровото заглавие на Алмодовар досега“, има шанс да му донесе и „Златна палма“. До този момент той е печелил от фестивала в Кан награда за сценарий и Award of the Youth за филмите си Volver и „Кожата, в която живея“.
Това е само краят на света
„Това е само краят на света“ е най-новият филм на канадеца Ксавие Долан – един от най-младите участници на фестивала. В него участват Марион Котиар, Леа Сейду и Венсан Касел. Лентата разказва историята на писател, който се прибира в родния си град, за да съобщи на семейството си, че страда от неизлечима болест. Въпреки, че е само на 27 години Долан е нещо като ветеран в Кан. Четири от общо петте му игрални филма са показвани там. А преди две години, филмът му „Мама“ му донесе наградата на журито.
Paterson
Джим Джармуш е онова име в алтернативното кино, което всеки уважаващ себе си киноман, трябва да е чувал и гледал поне няколко пъти. От превърналия се вече в класика „Кафе и цигари“ до „Дух куче: Пътят на самурая“, както и последната му лента – циничният „Само любовниците остават живи“. Paterson е последният филм на режисьора и е част от конкурсната програма на фестивала, като в него участват Адам Драйвър и Голшифте Фарахани.
Elle
Elle е последният филм на Пол Верховен – човекът, снимал ленти като „Робокоп“ и „Първичен инстинкт“. Филмът връща холандеца към един от жанровете, които му се отдава изключително добре – психотрилър. А в главната роля е Изабел Юпер. Филмът е част от конкурсната програма и може да донесе на Верховен първа „Златна палма“. Последната му номинация за нея е през далечната 1992-а за „Първичен инстинкт“, разбира се.
The Last face
Филмът на Шон Пен с Шарлийз Терон и Хавиер Бардем в главните роли, също ще бъде показан за първи път на фестивала. През 2001-а Пен е номиниран за „Златна палма“ за лентата си The Pledge, но не печели наградата. The Last face разказва историята на директор на международна организация за хуманитарна помощ в Либерия, която се влюбва в доктор. Малка роля във филма има и синът на Шон Пен и Робин Райт – Хопър Пен.
Големият добър великан
Стивън Спилбърг се завръща на фестивала в Кан с приказка по Роалд Дал. „Големият добър великан“ е едно от летните заглавия, които чакаме с интерес и нетърпение. Първо, защото Спилбърг винаги прави вълшебни визуални спектакли на кино и второ, защото само Роалд Дал може да ни разчувства като малки деца.
Hands of Stone
Венецуелският режисьор Джонатан Якубович ще има само една, специална прожекция на новия си филм, в който главна роля изпълнява Робърт Де Ниро. Филмът, базиран на реални събития, разказва за панамски боксьор Роберт Дюран, като Де Ниро ще изиграе неговия треньор.
American Honey
Финалната лента в нашата селекция е дело на една от малкото жени-режисьори в конкурсната програма тази година. Британката Андреа Арнолд вече има две награди на журито от фестивала в предишните му издания и е носител на един „Оскар“ – за късометражния си филм Wasp. American Honey разказва за младо момиче, което тръгва с група от хора, които пътуват и продават списания, като междувременно купонясват и правят купчина забранени неща. Във филма дебютира младата Саша Лейн, а една от другите главни роли е дадена на Шая Лебьоф.
За киноманите пролетта започва едва щом наближи един от най-важните и бляскави фестивали в седмото изкуство – Филмовия фестивал в Кан.
До старта на 69-тото издание остава само ден и френският град с най-белите улици на света, се готви да посрещне някои от най-големите звезди в киното. Утре вечер, фестивалът ще бъде открит с новия филм на Уди Алън Café Society и ще приключи официално на 22 май, като ден по-рано ще бъдат раздадени и престижните му награди „Златна палма“.
Не всички филми, показани в многоплановата и пищна програма на фестивала ще се борят за наградата, но какво от това? Самият Уди Алън има цели две награди от Кан и може да се похвали, че е единственият режисьор, който е откривал престижния кинофорум цели три пъти със свой филм.
Списъкът с филми на тазгодишния фестивал в Кан е пълен и многообразен. От романтични през еуфорично-насилствени до ръба на комерсиалното кино, тази година фестивалът може да се похвали с интересни и различни заглавия и няколко дебюта.
Тази година, начело на журито ще застане режисьорът Джордж Милър, чийто визуален спектакъл „Лудия Макс: Пътят на яростта“ беше показан на престижния кинофорум миналата година. До него гордо стоят имената на Кирстен Дънст – самата тя носител на „Златна палма“ за филма „Меланхолия“ на Ларс фон Триер, Доналд Съдърланд, датчанинът Мадс Микелсен, Ванеса Паради и мексиканският актьор Диего Луна, както и много други.
Както всяка от последните години, и този път плакатът на фестивала е кадър от някой известен филм. Тази година честта се пада на френския сатиричен, изпълнен с черен хумор филм на Жан-Люк Годар „Презрение“.
Фестивалът в Кан носи еуфоричност и истерия, които само седмото изкуство може да предложи на своите почитатели. Ние сме избрали за вас онези заглавия оттам, които очакваме с най-голям интерес.