И до днес науката не може да даде отговор за едно много специално откритие, което света, по някаква причина, подценява агресивно. Става въпрос за презерватива и идеята за неговото създаване. Първият документ, който посочва думата „кондом“ при англичаните, е открит през 1706 г. За тях това е поява на ефективен контрацептив, използван от мъжете.
Първите презервативи не могат да се смятат за чудо на техниката. Те са били разработени изцяло от червата на животни и за зла беда са били използвани многократно. Следващите вариации включват коприна с олио, тънка кожа или мехур на риба. Последните няколко вариации са се продавали на свободния пазар за около 5 долара за дузина през далечната 1860 г.
Със сигурност XIX век е бил вълнуващ за всички любовници. Рекламацията също съпровожда предлаганите продукти. Първо са неудобни, след това се губи удоволствието за мъжа и като цяло мнозина предпочитат да пропускат инвестицията. Някои изобретатели започват да мислят дори за механични и медицински методи като контрацептив, но това също има своята черна страна. До този момент никой не успява да отговори на изискванията на един от най-големите пазари в света.
Днес презервативите са един от основните методи за защита от болести пренасяни по полов път, но дори това не може да се смята за лесно извървян път. С пускането на първите продукти идва и добрата стара статистика, която доказва, че около 13% от двойките ще имат дете до края на годината. За голяма част от населението на САЩ, точно този атрибут се оказва един особен проблем.
Друг естетически проблем е фактът, че никой не иска да отиде в аптеката и да го закупи. Църквата го бойкотира като продукт на порока и слабия морал. Най-вероятно този атрибут можеше да остане завинаги отхвърлен в САЩ, но съпротивата се сломява с помощта на индустриализацията. Военната мобилизация и световните войни също имат своята заслуга, след като лекарите не спират да развиват сексуалната култура. Освен огромни количества цигари, повечето войници получават и пакет презервативи.
Официално се твърди, че те ще свършат много работа за предпазването на дулата на различните оръжия, неофициално се предоставят за американските войници, които смятат да покорят френските улици и да се открехнат на любовта като свирепи завоеватели. Във военно време се оказва, че един човек трябва да се съобразява с всякакви икономии и точно презервативите достигат твърде високи стойности, поради простата причина, че армията използва всичката гума.
След войната нещата се променят и цените падат главоломно на фона на високото търсене и свободните запази. Методът е познат като вулканизация и прави гумата в пъти по-удобна и издръжлива. И ако се чудите кой е създателят, това ще бъде г-н Чарлз Гудиър. Познаваме го днес повече заради автомобилните гуми и по-малко за това велико откритие. Чарлз остава известен с намаляването на катастрофите и по-малко с безопасния секс.
Технологията е патентована през 1844 г. и след няколко дела, в които Чарлз трябва да се защитава за кражба на интелектуална собственост, английското патентно бюро най-накрая го присъжда на негово име. Чарлз не успява да се радва на успехите си, той умира през 1860 г. в дългове.
Семейството му също прекарва няколко десетилетия в глад и мизерия, преди да получи средства от това изобретение. Забавна страна на нещата е, че и до днес се води спор дали автомобилната гума или презерватива е по-голямото откритие на този иноватор. Трудът на Гудиър влиза в употреба едва през 1889 г.
Традицията повелява да се изправи посмъртно срещу многочислен противник. Един от тях е публичният борец срещу порока – Антъни Комсток, който остава твърдо против легализацията на презервативите, тяхното свободно разпространяване, както и нелегалната търговия с противозачатъчни. Толкова е напорист, че се налага на търговците да измислят други имена, с които кодирано да разпространяват стоката си.
В този случай се говори за: „Френски мъжки защити“, „Джентълменска защита“ и „Английско писмо“.
Поради наложените ограничения и липсата на каквато и да било индустриализация, домашните работилници за презервативи започват своята нелегална търговия. Водач на движението е имигрант от Ню Йорк – Юлий Шмид. Той пристига от Германия без нито една стотинка в джоба, освен това има няколко заболявания, които го превръщат в инвалид – също неизгодна позиция. Единствената работа, която младежът може да открие, е позиция във фабрика за наденици.
Докато е там и разглежда проблемите на червото за месо, решава, че е възможно да го подобри и търгува под друго име. Шмид използва технологията на Гудиър, за да може да направи първата революция. Неговият продукт се определя като изкуствена кожа, а за да няма проблеми с властта, просто го кръщава с имената на двете компании. Шмид е принуден да регистрира две дружества, за да няма проблеми с властта и приходите да продължат, ако едното бъде затворено. Едната се казва Рамзес, а другата – Шейк.
Той също не се покрива в богатства, необходима е една специална сексуална криза, която да докаже, че този атрибут може да спести много инжекции пеницилин и други лекарства. Шмид чака кротко развитието на Американско-мексиканската граница, където напрежението ескалира и скоро войниците ще прибягнат до старо спартанско движение – сексуалните похищения.
Малко след това избухва и Първата Световна война, където французойките нанасят сериозни щети сред редиците. Войникът все пак успява да подпомогне и демографската криза, но срещу твърде висока и рискова цена. Някои войници се оказват преносители още в САЩ, а в някои региони около 2/3 от призованите патриоти се провалят на военна комисия с диагноза сифилис.
И е очевидно, че американците не разбират от дума, след като успяват да прогонят нацистите, но да изгубят от френските проститутки при второто си гостуване в Европа. Някои историци ще опишат ситуацията като близка до тази на Чарлз VIII от Италия. След като сраженията му през 1494 г. официално приключват и мъжете се връщат у дома, една свирепа пандемия се разпростира из цяла Европа. Чарлз е използвал широка гама от наемници и след мародерствата идва време и за изгарящо напрежение в уретрата.
По време на Американската гражданска война са регистрирани около 100 000 случая на гонорея. През 1904 г. американската армия е задължена официално да отказва кандидатурите на войници, които имат венерически болести. В този ред на мисли, не са и малко онези, които умишлено се заразяват – болната проститутка се оказва билет за по-дълъг и щастлив живот, понякога и целомъдрен.
Най-накрая генералите се пречупват и сменят тактиката, вместо да говорят за сексуално въздържание, започват да раздават презервативите. Просто нямат друг избор, а и изкушенията във военно време са твърде много. Не всичко е толкова розово, американската армия настоява и за сексуална чистота и дезинфекция.
Войникът получава специален препарат с Меркурий, както и още една армейска добавка, която да инжектира в уретрата си, а кожата се покрива със специална пудра. През 1917 г. генерал Джон Першинг ще изисква от всеки войник да се яви за преглед около 3 часа след сексуален контакт. Мъжете, допуснали да се заразят, трябва да се изправят на военен съд. Няма рапорти за наказани, но все пак.
От 3 милиона войници по време на Първата Световна война, повече от 415 000 случая на венерически болести са регистрирани сред бойните редици. От тях близо 100 000 души са освободени. Общият брой на лечение на всички е около 7.5 милиона дни. С други думи около 21 000 войници просто не са се сражавали за една година – това са две бойни пехотни бригади. Цялото лечение е струвало повече от 50 милиона долара за всички паднали в името на любовта. През Първата Световна война има и смъртно ранени – заразените с гонорея и сифилис не могат да се радват на лечение, тъй като няма лекарство.
И точно в този случай презервативите започват да печелят по-сериозна светлина. През 1930 г. американския съд ще заяви, че този продукт не трябва да се промотира за нерегламентирани сексуални забавления, но е напълно легално да се закупи, когато е с цел предпазване от болести. Един мъж може да отиде до магазина и да закупи презервативи с цел протекция, но не и с цел забавление, което по някаква причина е един особен абсурд на американската правораздаващата система. Подозренията, че няма да бъде последният, са коректни!
Какво е решението на цялата голяма трагедия и похарчените пари за лечение? Стартът на индустриалната революция от 1930 г. Дизайнерът Фред Килиан ще бъде първият, който ще създаде поточна линия за презервативи и няма повече да използва човешки персонал. Неговата поточна линия пуска по 800 презерватива на ден.
Вместо да се използва гума, той ще заложи на латекса и с това ще свали опасността от запалване – особен проблем при производството на този вид артикул в миналото – нито една жена не се е подпалила по време на секс, само отбелязваме фактите. Една машина по онова време струва близо 20 000 долара и идва с доста добри данъчни облекчения. Американската икономика се развива и до следващата година топ 15 на производителите вече произвеждат по 1.44 милиона презерватива на ден.
Най-щастливият миг на всички тези компании идва с избухването на Втората Световна война, когато войниците вече знаят какво да правят. По време на глобалния конфликт, търговията с презервативи се удвоява. Благодарение на агенцията по контрол на храните, крайният продукт става още по-благонадежден.
Мислите си, че повечето американски войници биха могли да се притесняват за броя амуниции, мини и гранати, но грешите. За периода на Втората Световна война, голяма част от бойците се притесняват за броя на презервативите. Един американец е преспал средно с 25 жени по време на войната. Предлаганите презервативи са значително по-малко, но кой би подозирал, че ще има време и за любов? Алтернатива се оказват хирургическите ръкавици, които санитарят имал в изобилие.
Едва след войната е ясно, че този атрибут вече е преминал социалната стигма и може да се използва и закупува напълно свободно. Пътят на един от най-популярните продукти днес е бил особено труден, помогнал е за разоряването на редица известни личности, но на финала виждаме, че е имало полза от него.