САЩ продава мляко в галони и безалкохолни напитки в литри – каква е причината

| от |

Американската метрична система е известна с най-различни изненади и обрати. Например лесно ще забележим, че хората от другата страна на океана не могат да приемат километъра като по-точна мярка от милята. Често изпадат в шок, когато трябва да шофират автомобили в Европа или на други точки от света, където именно милята не е от особено значение. Горивото им се продава на галон, линийките нямат сантиметри, а инчове, макар и изчисляването им също да е доста странно. Има само една мерна единица, която продължава да съществува сред имперските мерни стойности – литърът.

Вярвате или не, това е страната, където млякото се продава на галон, докато безалкохолното се продава на литър – най-често на бутилка от 2 литра, макар и днес да наблюдаваме, че вече започнаха да се продават бутилки от литър и половина и дори литър, но цената остава същата. Странно е, че политиката на САЩ към един или друг вид течности се различава до степен, в която и избраната метрична система не може да помогне.

Този странен и газиран подход към разликите в САЩ ни показва, че повечето американци просто не могат да се справят с мерните стойности. Само безалкохолните напитки успяват да запазят поне за известно време популярната метрична система и дори да се задържат.

В началото на 70-те години, Coca Cola продава около 10 пъти повече от Pepsi. Битката е наистина безмилостна и Pepsi постоянно търсят начин да подобрят пазара си. В един момент дори решават, че ще променят бутилката си и ще предлагат нещо далеч по-добро като визия срещу конкурента си. Направили нов дизайн и не постигнали абсолютно нищо. Причината е, че бутилката на Coca Cola е била с достатъчно добра форма и се различава много по-ясно от всички останали конкуренти. Освен това издържала малко повече през целия живот на покупка, дори и при тази на вендинг машините.

Тук идва Джон Скъли – човекът, който по-късно ще отиде в Apple, за да прави реклами. Той описва в своята биография, че когато започнал да работи върху дизайна на бутилката, установил още една интересна изненада – потребителите на Pepsi били винаги много фрустрирани от факта, че любимата им сода винаги свършвала в неподходящия момент.

Скъли стигнал до заключението, че потребителите нямали нужда от нова бутилка и визия, имали нужда от по-голямо количество, следователно и от по-голяма бутилка. Pepsi се обръщат към химичния гиган ДюПонт и искат от него да разработи по-здрав материал за техния продукт. Само след една година ще получат 2-литровата пластмасова бутилка.

Най-накрая и потребителят ще получи точно толкова, колкото е искал. Така и самата надпревара с конкурента може да бъде спечелена, поне за известно време. Pepsi започват да продават повече от своята наптика и дори да се радват на високи печалби. Самите магазини също спират да се притесняват за счупената стока, която често е факт в следствие на клиенти, които не внимават много при закупуването. В един толкова специален момент Скъли ще се срещне със създателя на Walmart – Сам Уолтън и ще го убеди, че 2-литровата бутилка е бъдещето. Докато подава бутилката на потенциалния си клиент, Скъли нарочно я изпуска пред очите му. Продуктът отскача от земята и след това се търкаля, но не се чупи. Уолтън веднага е готов да приеме сделката, както и останалата част от Америка. Скъли прави история и започва да продава 2-литрови бутилки, с което да стигне и до директорски пост в Pepsi.

Сигурно се чудите защо никога не е направена бутилката от половин галон или точния еквивалент на 2 литра? През 1975 г. в Конгреса минава метричната система и повечето компании ще трябва да приемат, че в бъдеще ще използват метричната система за търговия на напитки. В един момент легализацията била предлагана като доброволен акт, но в последствие имало решение, че трябва да бъде задължителна. Приемането на закона ще доведе до протести и мнозина ще нарекат замяната – анти-американска. След доста опити на местното население да вкара патриотизъм в цялата система, Конгресът отново прави промените и приема, че всичко ще бъде на доброволни начала.

Млекопроизводителите никога не използват метричната система в САЩ. Причината е, че те не искат да променят своята везна, локация за производство и традиция от миналото.

Безалкохолните на Cola и Pepsi имат по-дълъг живот на щанда и могат да се изпращат по целия свят, следователно е препоръчително да се използва метрична система за тях самите. Млякото е по-локално и се определя от самите търговци.

Не си мислете, че метричната система все пак не успява да се запази. Има още много продукти, които се измерват по този начин. Това включва виното и твърдия алкохол, някои продукти за красота и други. Липсата на регулатор продължава да е налична, но в някои търговски звена се изисква точно метрична система. За някои производители е необходимо дори да се направи производство и от двата типа. Американската имперска система е запазена от колониалните времена и е базирана на британската такава. САЩ остава една от 3-те страни, които не приемат метричната система. Либия и Мианмар (Бирма) са другите две.

 
 
Коментарите са изключени за САЩ продава мляко в галони и безалкохолни напитки в литри – каква е причината

Повече информация Виж всички